مشاور وزیر ارشاد:

حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

از گیلان مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق اهمیت دارد، چونکه اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی فعالان طرح چهره به چهره که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز طرح چهره به چهره از سال ۸۰ با همکاری ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار نمود: نسل جوان و نوجوان در معرض بمباران شبهات دینی و فرهنگی قرار دارند و در جهت طرح چهره به چهره به این هجمه ها پاسخ داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پاسخ به سوالات دانش آموزان را نباید محدود به برنامه های رسمی آموزش و پرورش و صدا و سیما و ارشاد اسلامی نماییم، اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان ما فطرت پاک دارند، اما در معرض خطر هستند و باید طرح های تربیتی چهره به چهره را افزایش دهیم.
رئیس شورای سیاست گذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، ضمن اشاره به حضور بالغ بر ۲۰۰۰ مربی در طرح چهره به چهره، اظهار داشت: تابحال ۲۰ هزار دانش آموزان ۱۱ تا ۱۸ سال که در گروه سنی ویژه ای هستند، در طرح مذکور شرکت کردند.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، با اشاره به اینکه بیشتر از ۵۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور داریم، اظهار داشت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی همواره مورد توجه رهبر انقلاب قرار داشته و بنابراین ایشان همه دستگاه ها همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مامور کردند تا برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند.
وی هدف از اجرای طرح چهره به چهره وزارت ارشاد را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بیان نمود: طرح چهره به چهره را در چارچوب «چکامه»(کاهش آسیب های اجتماعی محله ها) دنبال کردیم و طی دو سال گذشته این طرح با شتاب اجرایی می شود.
مشاور وزیر ارشاد، با تکیه بر ضرورت جلوگیری از طلاق و اعتیاد و... در چارچوب طرح مذکور، افزود: با عنایت به ظرفیت های موجود، طرح چهره به چهره گیلان می تواند به الگوی ملی تبدیل گردد.
وی مولفه های طرح چهره به چهره چکامه را قابل بهره برداری در حوزه های تربیتی و مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین خصوصیت یک مربی و یک مدیر اخلاص است، یعنی باید کارها را برای رضای خدا انجام دهیم تا آثار و برکات آن ماندگار شود؛ همینطور نباید دنبال اجر و تشکر دیگران باشیم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، محبت و دلسوزی را لازمه امور تربیتی و مدیریتی دانست و اظهار داشت: یک مربی یا یک مدیر باید با زیرمجموعه با ارباب رجوع خون با محبت رفتار کند. در واقع اگر محبت و دلسوزی به مخاطب منتقل شود، مشکلات حل می شود.
رئیس شورای سیاست گذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، محبت را عامل تحکیم خانواده و تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق هم اهمیت دارد، چونکه اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.
وی تقویت علم و ایمان را از آموزه های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: در بحث های تربیتی و مدیریتی مساله یادگیری باید در دستور کار قرار گیرد و دائما درحال یادگیری باشیم و چشم اندازها را در نظر بگیریم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، رمز موفقیت یک مربی و یک مدیر را عبور از موانع و سختی ها دانست و تصریح کرد: استقامت و پایداری در برخورد با مشکلات باید در راه خدا باشد؛ نه خودخواهی ها.
وی عمل به گفتار و عدم تبعیض بین مخاطبان را از دیگر سرمایه های تربیتی و مدیریتی دانست و اظهار نمود: نظم یکی از مصادیق برجسته تقواست و بنابراین خیلی از مشکلات ناشی از بی نظمی است و بنابراین مربیان و مدیران آراستگی و وارستگی را در دستور کار قرار دهند و نعمت شماری داشته باشند.



1400/10/26
12:35:47
5.0 / 5
537
تگهای خبر: اجرا , تالار , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز