نقد و بررسی كتاب پرونده مسكوت در برنامه چراغ مطالعه

نقد و بررسی كتاب پرونده مسكوت در برنامه چراغ مطالعه

به گزارش مجله سرگرمی کتاب پرونده مسکوت: بررسی اسناد و اسرار انفجار 8 شهریور 1360 در نخست وزیری نوشته محمدمهدی اسلامی و محمدحسن روزی طلب دربرنامه چراغ مطالعه نقد وبررسی می شود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، در برنامه چراغ مطالعه امشب (شنبه ۱۸ بهمن) کتاب «پرونده مسکوت: بررسی اسناد و اسرار انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ در نخست وزیری» نوشته محمدمهدی اسلامی و محمدحسن روزی طلب را بررسی خواهد شد.
دو ماه پس از انفجار هفتم تیر در ساختمان حزب جمهوری اسلامی که در آن آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد نفر دیگر شهید شدند انفجار دفتر نخست وزیری صورت گرفت که در آن محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به شهادت رسیدند. در شروع گمان می شد مسعود کشمیری که در آن زمان جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی بود در این انفجار کشته شده است و قطعاتی از اجساد دیگران را بعنوان بازمانده جسد وی دفن کردند. بعد از مدتی معلوم شد که او در رابطه با سازمان مجاهدین و عامل اصلی انفجار بوده و به خارج از ایران گریخته است.
محمدمهدی اسلامی روزنامه نگار و تاریخ پژوه که امشب میهمان چراغ مطالعه خواهد بود، معتقد می باشد ارتقا مسعود کشمیری از یک عنصر بی نام ونشان تا جانشینی دبیری شورای عالی امنیت ملی و بعد از آن سناریویی که سبب فرار او شد در هیچ یک از مقاطع تاریخ معاصر ایران سابقه نداشته است. محمدمهدی اسلامی به همراه محمدحسن روزی طلب پرونده این انفجار را در کتاب «پرونده مسکوت» بررسی و پیگیری کرده اند.
«چراغ مطالعه، فصل انقلاب اسلامی» به تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و دبیری مُهَنَد حامدی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب های دهه فجر آماده شده است. این ویژه برنامه هرشب به جز پنج شنبه و جمعه، ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴ خواهد بود.


منبع:

1399/11/18
23:48:51
0.0 / 5
820
تگهای خبر: فرهنگ , كتاب , معاصر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز