در دیدار از ستاد جشنواره مطرح شد؛
امیدواری حسین انتظامی به میزبانی سینماهای مردمی در فجر ۳۹
حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی عصر روز گذشته ضمن شرکت در جلسه شورای برگزاری جشنواره سی و نهم فیلم فجر بیان کرد که امیدوارم سینماهای مردمی هم به این رویداد اضافه شود.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی عصر روز گذشته ۳۰ دی ماه در فاصله ۱۳ روز تا شروع سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ضمن شرکت در جلسه شورای برگزاری جشنواره، از بخش های مختلف ستاد برگزاری بازدید کرد و در جریان پیشرفت امور انجام شده و چشم انداز فعالیت ها و برنامه های پیش رو قرار گرفت. رئیس سازمان سینمایی همین طور بعد از بازدید از دبیرخانه جشنواره، در جمع داوران بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) حاضر شد و از تلاش شبانه روزی آنها برای بازنگری و قضاوت فیلم ها در وضعیت جدید تعیین شده قدردانی کرد. انتظامی در این دیدار در گفتگو با ستاد خبری جشنواره اظهار نمود: برای هر جشنواره کار ویژه های سنتی تصور می شود که بحث رقابت، بحث شناسایی استعداد، مبحث آموزش و یا بازارهایی که در کنار برخی جشنواره ها به وجود آمده است همچون این کارویژه ها هستند. وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر اصلی ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است و در ساحت سینما اهمیت سنتی خودش را دارد، به نحوی که سال سینمایی ما با جشنواره فیلم فجر آغاز می شود و این رویکرد طی سالیان گذشته تبدیل به یک فرهنگ غالب شده است. رئیس سازمان سینمایی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزگار کرونائی اظهار نمود: مشخصاً امسال پدیده ای به کل دنیا تحمیل شد و دو واکنش نسبت به این پدیده وجود داشت. یکی از این واکنش ها قرار گرفتن در موقعیتی دفاعی بود و همه چیزها را تعطیل کرد که می شد بهانه های بهداشتی و اجتماعی برای آن پیدا کرد. مثل اینکه ما باید در حالت قرنطینه باشیم و قرنطینه به مفهوم یک وضعیت شبه تعطیل یا نیمه تعطیل می باشد. اما گرایشی که مدیران در سازمان سینمایی و دبیرخانه جشنواره ها دنبال کردند و شما می بینید این اتفاق در راه تولید سینمایی ما هم رخ داده است، گرایش دیگری بود. انتظامی تاکید کرد: سینما اصولاً نسبت به تحولات جلودار است و مسائل را خیلی دقیق و ریزبینانه متوجه می شود، مسائل را زودتر رصد می کند و خودش را سریع تر با این تغییر منطبق می کند. از پس این تجربه بود که ما متوجه شدیم باید زیست کرونائی را جدی بگیریم. این زیست یک وقت در ساحت تولید رخ می دهد و یک وقت هم در ساحت جشنواره است. به همین جهت تصمیم مدیران سینمایی طی مشورتی که با صنوف گرفتند این بود که جشنواره ها به خصوص جشنواره فیلم فجر دنبال بشود. او در آخر اظهار داشت: مدیران جشنواره از روز نخست شکل برگزاری را در دو سه سطح تعیین کردند که یکی نگاه حداقلی بود و یکی نگاه حداکثری. نگاه حداقلی این بود که آثار بیاید، داوران ببینند و آثار داوری بشوند و کارهای برجسته به جامعه سینمایی معرفی بشود. سطح دوم این بود که اصحاب رسانه و منتقدان و صاحبان آثار هم بتوانند آثار را تماشا کنند و سطح سوم هم نمایش برای عموم بود که خوشبختانه در راه تعاملی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا طی شد، امید است که در جریان جشنواره به تحقق سطح سوم هم برسیم.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب