برگزاری دور جدید گفت وگوهای فرهنگی ایران و چین

برگزاری دور جدید گفت وگوهای فرهنگی ایران و چین

مجله سرگرمی: رئیس مركز مطالعات بین المللی و روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در وبینار بین المللی «چین در ادبیات ایران و ایران در ادبیات چین»، از برگزاری ششمین دور گفت وگوهای فرهنگی ایران و چین در آینده ای نزدیك آگاهی داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وبینار بین المللی «چین در ادبیات ایران و ایران در ادبیات چین» در روز سوم آبان ماه با حضور استادان، دانشجویان و فرهیختگان توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و دانشگاه پکن با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه الزهرا(س) انجام شد.
در این وبینار چینگ تونگ، رئیس دانشکده مطالعات آسیا و آفریقا و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای با موضوع «تأثیر سفر به چین و ژاپن در ایجاد دگرگونی اندیشه های هدایت، تفسیر فصل های چین و ژاپن از سفرنامه مکه»، زهرا محمدیان، مدرس مدعو دانشگاه مطالعات بین المللی پکن با موضوع «بازتاب فرهنگ و هنر چینیان در ادب فارسی» و شن یی مینگ، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن با موضوع «جامی در چین» سخنرانی کردند.
در ادامه این وبینار بین المللی، محمدامیر جلالی، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس مدعو دانشگاه پکن با موضوع «تصویرشناسی چین در عجایب نامه های ایرانی»، وانگ یین هوان، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات بین المللی شی آن با موضوع «هانگژ در اسناد تاریخی فارسی» و عادل خانی، کارشناس توسعه روابط فرهنگی ایران و چین با موضوع «روابط ایران و چین از تمدنی تا فرهنگی، از گذشته دور تا تاریخ معاصر» به ارائه مقالات خود پرداختند.
در بخش اختتامیه این جلسه، ابوالحسن خلج منفرد، رئیس مرکز مطالعات بین المللی و روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شی گوانگ، رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ ایران دانشگاه پکن سخنرانی کردند.
خلج منفرد با اشاره به شرکت ۱۶ نفر از استادان ایرانی و چینی در سه نشست متوالی «چین در ادبیات ایران و ایران در ادبیات چین»، به بیان ظرفیت های فراوان ادبیات ایران و چین پرداخت.
وی در ادامه، آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای توسعه روابط فرهنگی و ادبی بین ایران و چین اعلام نمود و با اشاره به سابقه طولانی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن که بیشتر از ۶۰ سال سابقه دارد، از حضور استادان صاحب نام ادبیات فارسی همچون مرحوم شهیدی و بختیار در دانشگاه پکن و تأثیرشان در گسترش فرهنگ و ادبیات غنی ایران در چین به نیکی یاد کرد.
خلج منفرد در آخر از برگزاری ششمین دور گفت وگوهای فرهنگی ایران و چین در آینده ای نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: گفت وگوهای فرهنگی ایران و چین می تواند بین اندیشمندان دو کشور زمینه های خوبی را در انتقال فرهنگ و هنر بوجود آورد.
شی گوانگ هم در سخنرانی خود آمادگی دانشگاه پکن را برای توسعه روابط فرهنگی و ادبی بین دو کشور اعلام نمود.
در طول برگزاری سه نشست ادبی درباره «چین در ادبیات ایران و ایران در ادبیات چین»، استادان ایرانی و چینی در ارتباط با ابعاد مختلف ادبی و فرهنگی ایران و چین سخنرانی و مقالات خودرا ارائه کردند که مقرر است به زودی این مقالات به زبان چینی و فارسی منتشر شوند.




منبع:

1399/08/09
23:26:24
5.0 / 5
1325
تگهای خبر: سفر , شركت , فرهنگ , معاصر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز