برگزاری چند دوره اخلاق و معنویت و

برگزاری چند دوره اخلاق و معنویت و

جلساتی در حوزه های معنای سعادت، اخلاق زیستی، روان درمانی اگزیستانسیال، معنویت و اخلاق مراقبت به صورت آنلاین انجام می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، این موسسه همزمان با انتشار ویروس کرونا، جلسات برخط (آنلاین) در حوزه های معنای سعادت، اخلاق زیستی، روان درمانی اگزیستانسیال، معنویت و اخلاق مراقبت برگزار می نماید. موضوع این دوره ها، زمان برگزاری و مدرس آنها به شرح زیر است:
معنای سعادت در جهانی پر از رنج
در این دوره به این مساله پرداخته می شود که ما نه می توانیم رنج و مرگ را از خود دور نماییم، و نه می توانیم چشم بر سعادتمندی بپوشیم. پس لازم است به بازاندیشی در معنای سعادت در جهانی پر از رنج بپردازیم. سرفصل های این دوره عبارتند از: دشواری ها زنده بودن و مسئولیت زندگی کردن، رنج، مرگ، ملال و ناشادکامی، سه عنصر سعادت؛ بینش، کنش، آفرینش
مدرس: میلاد نوری
زمان: شنبه ها ساعت ۱۷: ۰۰ تا ۱۸: ۳۰
شروع دوره: شنبه ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹
اخلاق زیستی
اخلاق زیستی به مجموعه تأملات اخلاقی دانشمندان، فیلسوفان، متألهان، حقوقدانان و جامعه شناسانی اطلاق می شود که کوشیده اند موقعیت جدید آدمی را از پسِ این تحولات بفهمند و امکانات و مخاطرات ناشی از آنرا از منظر اخلاقی ارزیابی کنند. درس گفتار اخلاق زیستی با هدف انتقال نتایج این تأملات و کوشش ها به اذهان عمومی انجام می شود. سرفصل های این دوره عبارت اند از:
اخلاق زیستی چیست؟ نظریه های اخلاق، چشم اندازهای جامعه شناختی به اخلاق زیستی، چشم اندازهای دینی به اخلاق زیستی، اخلاق کلینیکی، اخلاق در پژوهش های زیستی، عدالت توزیعی و سلامت عمومی، اخلاق زیستی جهانی.
مدرس: امیرحسین خداپرست
زمان: دوشنبه ها ساعت ۱۷: ۰۰ تا ۱۸: ۳۰
شروع دوره: دوشنبه ۶ مردادماه ۱۳۹۹
معنویت؛ از سنت تا مدرنیته
این دوره با هدف آشنایی با معنویت و بررسی تطور آن از دوران سنت تا دوران معاصر انجام می شود. سرفصل های این دوره شامل این موارد است: معنویت سنتی: تعریف معنویت و لزوم پرداختن به آن، معنویت در یهودیت، معنویت در مسیحیت، معنویت در اسلام، معنویت جدید: نهضت اصلاحات دینی، روشنگری و رمانتیسیم، زندگی اصیل، معنویت جدید (نظریه عقلانیت و معنویت).
مدرس: وحید سهرابی فر
زمان: یکشنبه ها ساعت ۱۷: ۰۰ تا ۱۸: ۳۰
شروع دوره: یکشنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۹
متن خوانی و آموزش کتاب روان درمانی اگزیستانسیال
اروین یالوم در این کتاب با نگاهی درمانگرانه و فلسفی به عمیق ترین دغدغه های هر کدام از ما انسان ها می پردازد؛ موضوعاتی چون مرگ، آزادی، مسئولیت، تنهایی، پوچی، اضطراب و.... این کلاس در چند دوره پیوسته ارائه می شود. در دوره نخست بعد از معرفی روان درمانی اگزیستانسیال به نسبت زندگی و مرگ و اضطراب ناشی از مرگ آگاهی پرداخته می شود. در دوره دوم، فصل های سوم و چهارم کتاب آموزش داده می شوند که عبارتند از: مراحل آشنایی ما با مفهوم مرگ و نسبت مرگ و ناهنجاری روانی. با توجه به این که مباحث کلاس به صورت موضوعی ارائه می شود، علاقه مندان می توانند در شروع هر ترم با کلاس همراه شوند.
مدرس: محمود مقدسی
زمان: شنبه ها ساعت ۱۷: ۰۰ تا ۱۸: ۳۰
شروع دوره: شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۹
اخلاق مراقبت
این درسگفتار با هدف آشنایی با یکی از رویکردهای اخلاقی معاصر برگزار می گردد و سرفصل های مورد بحث در آن عبارتند از: رویکردهای اخلاقی معاصر، آزمون کلبرگ، نقدهای کریل گلیگان، مولفه های اخلاق مراقبت و قوت های این رویکرد، نقدها و پاسخ ها.
مدرس: سیدحسن اسلامی اردکانی
زمان: سه شنبه ها ساعت ۱۷ تا ۱۹
شروع دوره: سه شنبه ۷مردادماه ۹۸
علاقه مندان جهت شرکت در این دوره ها می توانند با شماره ۸۸۲۵۳۷۱۹ تماس بگیرند یا به کانال موسسه به آدرس @sorooshemewlana یا سایت به آدرس www.lms.rumi.ir مراجعه کنند.




1399/05/03
15:53:56
5.0 / 5
2313
تگهای خبر: آزمون , زندگی , سایت , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز