جشنواره ملی اسباب بازی افتتاح شد

نیاز صنعت اسباب بازی به حمایت بنگاههای مالی

نیاز صنعت اسباب بازی به حمایت بنگاههای مالی

به گزارش مجله سرگرمی مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با اشاره به این كه اسباب بازی یك حامل فرهنگی مهم در شكل گیری معماری هویتی كودكان است اظهار داشت: برای توسعه صنعت اسباب بازی به حمایت بانك ها و بنگاههای مالی نیاز داریم.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، فاضل نظری مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی كه 7 دی ماه در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش شروع به كار كرد اظهار داشت: نمایشگاه اسباب بازی با سه هدف اصلی شروع به كار كرده است. نخستین هدف برجسته سازی مفهوم صدمه بازی بعنوان یك حامل فرهنگی مهم در شكل گیری معماری هویتی كودكان، و ابزار مهم در ساخت آینده است.

وی افزود: دومین هدف جشنواره ملی اسباب بازی، ایجاد فرصت ارزیابی و رصد وضعیت موجود اسباب بازی در كشور است. گرچه در شرایط حاضر نسبت به گذشته پیشرفت هایی در حوزه ی اسباب بازی شاهد می باشیم اما فاصله ی آن چه هست با آن چه باید باشد بسیار است.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با اشاره به این كه ایجاد فرصتی مناسب برای تعالی و توسعه صنعت اسباب بازی سومین هدف جشنواره ی ملی اسباب بازی است خاطرنشان كرد: متاسفانه واردات یك كالای فرهنگی مثل اسباب بازی در كشوری مثل ایران كه خصوصیت برجسته این كشور تولیدات فرهنگی است؛ وجود دارد. واردات كالای فرهنگی برای كشوری مثل ایران به مثابه نفت، فرش و پسته به این كشور است ازاین رو باید این خلاء جبران شود و در حوزه ی توسعه و تعالی صنعت اسباب بازی حركت نماییم.

نظری با بیان این كه هنوز با بخشایش عنوان صنعت برای اسباب بازی به كار می رود اظهار داشت: هنوز خیلی از نظام های لازم برای تجاری سازی اسباب بازی در كشور ایجاد نشده است، صنعت اسباب بازی احتیاج به طراحی نظام نوآوری به منظور تجاری سازی دارد.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در ادامه با اشاره به شرایط لازم برای توسعه صنعت اسباب بازی در كشور اظهار داشت: برای پشتیبانی از صنعت نوپای اسباب بازی احتیاج به وضع قوانین و مقررات داریم و این مورد نقش نهادهای قانون گذار را پررنگ می كند، همینطور برای رونق صنعت اسباب بازی به حمایت بانك ها و موسسات و بنگاههای مالی نیاز داریم.
وی افزود: ایجاد یك فرصت مناسب برای شناسایی ایده ها و فكرهای جدید در حوزه اسباب بازی یكی دیگر از نقش آفرینان صنعت اسباب بازی است، همینطور لازم است برای ارتقای صنعت اسباب بازی به تكنولوژی، مسلح شویم. البته در ادامه باید در زمینه بازار سازی و توسعه محصول هم برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان در انتها اظهار داشت: جشنواره ملی اسباب بازی كه سال قبل برگزار شد، فرصتی مناسبی برای برداشتن قدم های موثر فراهم نمود. امیدواریم راهی كه كانون در پیش گرفته با حمایت سایر مسؤلان به شكل موثرتری ادامه یابد. در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از لحاظ كیفیت و كمیت اتفاقات خوبی افتاده است.

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی كه امروز شنبه 7 دی ماه كار خویش را در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شروع كرد تا 13 دی ماه ادامه خواهد داشت.




1398/10/09
14:00:42
5.0 / 5
4365
تگهای خبر: اسباب بازی , بازار , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز