كارگردان فیلم لایه های دروغ :

فرار از زندان الگوی من بود، اكشن ایرانی در راه فیلم فجر

فرار از زندان الگوی من بود، اكشن ایرانی در راه فیلم فجر

مجله سرگرمی: رامین سهراب كارگردان فیلم سینمایی لایه های دروغ، الگوی فیلمنامه نخستین تجربه سینمایی خویش را سریال فرار از زندان معرفی نمود.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، نشست خبری فیلم «لایه های دروغ» شب گذشته شنبه ۲۳ تیرماه با حضور عوامل این فیلم برگزار گردید.
دراین نشست خبری عوامل فیلم از جمله، محسن صرافی جانشین تهیه كننده، رامین سهراب كارگردان و بازیگر، روشنك گرامی بازیگر و ابراهیم اشرفی فیلمبردار اثر و دانیال سیاوش و جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.
محسن صرافی درباره كارگردان توضیح داد: رامین سهراب، كارگردان «لایه های دروغ» از ۶ سالگی ایران نبوده، در لس آنجلس تحصیل كرده و به ایران آمد تا نخستین فیلم بلند خویش را در این كشور بسازد.
در ادامه رامین سهراب اظهار داشت: فیلمنامه این فیلم هشت سال قبل توسط امیر ماكویی، جو لِونه از نیویورك، ساموِیل آواینه از فنلاند نوشته شد. فیلمنامه اولیه مجوز نگرفت و ما با كمك آقای ماكویی فیلمنامه ای كه امكان ساخت آن در ایران میسر باشد را نوشتیم. پدرم ۳۰ سال قبل بنیانگذار ووشو در ایران بوده و گرچه ریسك ساخت فیلم اكشن در ایران بالا است و نمی دانم مردم چطور استقبال می كنند اما این ریسك بالا در صورتیكه نتیجه خوبی به همراه داشته باشد، بطور قطع من را بعنوان بنیانگذار این شكل از فیلمسازی معرفی می كند، چون كه گروه خارجی را به ایران آوردم و تلاش در ساخت فیلمی اكشن مطابق با استانداردهای جهانی داشته ام.
صرافی درباره علت تغییر فیلمنامه اشاره كرد: فیلمنامه فضای گانگستری زیادی داشته و در طبیعتا در ایران اجازه ساخت چنین فیلمی را نمی دهند. فیلم نامه نهایی بر مبنای الگوی فیلم های «prison break» (فرار از زندان) نوشته شده و ما در محوریت قصه شاهد ربوده شدن دختری هستیم كه برادر او به كمكش می رود. كارگردان این فضا را دوست دارد و قبل از این به علت همكاری در فیلم های اكشن خارج از ایران تجربه های زیادی در ساخت چنین فیلم هایی پیدا كرده است.
در ادامه ابراهیم اشرفی درباره نحوه فیلمبرداری «لایه های دروغ» اظهار داشت: بیشتر پلان ها اكشن بوده و بالطبع قابل تكرار نبود، در نتیجه با دو دوربین و برخی مواقع با سه دوربین فیلمبرداری انجام شد. مارك هاپسن لنز واید انتخاب می كرد و من لنزهای بسته می گرفتم. فیلم اكشن خیلی دوست دارم وهمیشه در صدد كار در فیلم اكشن بوده ام. همینطور كار با مارك با وجود اینكه زبان مادری متفاوتی داریم، اما توضیحات را خیلی ملموس به من ارائه می كرد و خیلی از نظر دیدگاه كاری به یكدیگر نزدیك شدیم. همكاری در این فیلم تجربه خیلی خوبی برای من بوده است.
روشنك گرامی درباره همكاری با كارگردانی كه تابحال خارج از ایران فعالیت داشته، اظهار شادمانی كرد و توضیح داد: تجربه همكاری با گروه غیر ایرانی تفاوت و امتیازهای زیادی داشته است. كارگردان ها بسیار منظم پیش رفت و تنها زمان گریم من گروه معطل بود كه كاملا طبیعی است و روند بسیار سریع و از پیش فكر شده بودو این نظم برخلاف تجربه همكاری با گروه های دیگردر ایران است. ما در اجرا نقش ها بارها با كارگردان برای صحنه ها تمرین كردیم تا ضربه هاواقعا به بدن برخورد نكند و درعین حال كاملا طبیعی باشد.
جانشین تهیه كننده اضافه كرد: رامین سهراب نسبت به حضور بازیگران در نقش اكشن مطمِئن نبود، اما همه بازیگران نقش اكشن را به خوبی ایفا كردند.
كارگردان در ادامه بیان كرد: ایران بدلكاران زیادی دارد و متاسفانه فیلم اكشن در ایران ساخته نمی گردد و همچون دلایل فقدان فیلم هایی در فضای اكشن بودجه بالای مورد نیاز این فیلم ها است. امیدوارم «لایه های دروغ» سرآغاز ساخت فیلم های اكشن باشد.
صرافی اظهار داشت: شخصیت اول قصه آتش نشان است و به دغدغه های این حرفه اشاره می كند. سازمان آتش نشانی بر خلاف برخی سازمان ها كه همكاری خوبی با عوامل فیلم ها ندارند، بسیار با ما همراه بوده اند. دو سازمان به ما كمك بسیاری كردند، ما با هلی شات های زیادی سر و كار داشتیم و مجوز این فعالیت با قرار گاه «ثار الله» بودكه بسیار همكاری خوبی داشتند و باید حتما از یاری آن ها تشكر نماییم. همینطور حضور دانیال سیاوش بسیار برای فیلم پرارزش بوده است، چونكه علاوه بر حضور همیشگی وی در گروه كارگردانی، تلاش زیادی برای آشنایی ما با سازمان آتش نشانی داشت. آتش نشان های عزیز برای فیلم ما بی دریغ فعالیت كردند.
دانیال سیاوش در جهت صحبت های محسن صرافی بیان كرد: سازمان اتش نشانی اسپانسر پروژه نبوده و با این وجود از كار ما حمایت كردند. پنج ایستگاه آتش نشانی و ۸۰ نیروی آتش نشانی با ما همكاری كردند و از همه مدیران سازمان ممنون هستم. همینطور تاكید می كنم كه این قصه ارتباطی به پلاسكو نداشته و فقط هدف اشاره به قداست آتش نشان ها است. ما در این فیلم شاهد قصه ای هستیم كه اتش نشان صرفا به علت اتش سوزی ها فعالیت نمی كند و گاهی بنا به دلایل دیگر باید حضور پیدا كند و این فیلم كاملا منطبق با واقعیتزندگی آتش نشان ها است.
رامین سهراب در انتها تصریح كرد: تلاش داریم كه این فیلم در جشنواره فیلم فجر اكران شود فیلم محصول شركت sohrab production است و حتما در خارج از ایران هم اكران می گردد. از ابتدا درصدد جذب سرمایه گذار و پخش كننده بوده است. فیلم برای پخش كننده ها جذاب بوده و تابحال ۸۰ پخش كننده خارجی از اكران فیلم استقبال كرده اند.

1397/04/24
18:33:20
3.3 / 5
4948
تگهای خبر: فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ناشناس:
یعنی ما تا حالا فیلم اکشن در ایران نساخته ایم که شما بشی بنیانگزارش؟! پس آقای فخیم زاده و غیره تا حالا فیلم رمانتیک می ساختن؟
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز