در گفت وگو با مجله سرگرمی اعلام شد؛

استاد موسیقی از کما درآمد

استاد موسیقی از کما درآمد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ضمن ارائه گزارشی از پیگیری روند درمان ذوالفقار بیتانه نوازنده برجسته دوتار خراسان، آخرین وضعیت این هنرمند عرصه موسیقی را شرح داد.



امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه گزارشی مختصر از روند درمانی ذوالفقار بیتانه نوازنده برجسته دوتار خراسان توضیح داد: بر مبنای تازه ترین بررسی های درمانی که در تماس با خانواده استاد بیتانه داشتم، خوشبختامه این هنرمند از حالت کما خارج شده و وضعیت رو به بهبودی دارد. البته پزشکان در تلاش هستند تا با بهتر شدن وضعیت جسمانی وی، شرایط را برای انتقال به بیمارستانی در مشهد فراهم نمایند.
وی اضافه کرد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران طی روزهای گذشته بمحض دریافت این خبر به صورت جدی پیگیر موضوعات در ارتباط با روند درمان استاد بیتانه بودند و آمادگی خویش را برای هرگونه پشتیبانی از این هنرمند برجسته موسیقی خراسان اعلام نمودند تا بتوانیم هرچه سریعتر شاهد تسریع در روند درمانی استاد بیتانه باشیم.
ذوالفقاربِیتانه دوتارنواز برجسته اهل فردوس خراسان جنوبی که طی روزهای گذشته در یک حادثه رانندگی از ناحیه سر مصدوم شده و بعد از عمل جراحی طولانی در حالت کما قرار گرفته بود.
وی از هنرمندان شاخص و پیشگام موسیقی خراسان است که در حوزه نوازندگی دوتار دارای خصوصیت های گوناگونی است.
این هنرمند که چندی قبل از جانب کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در لیست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در لیست گنجینه های زنده بشری قرار گرفته، یکی از میراث داران موسیقی خراسان و سازنده سازهای سنتی این منطقه هم هست.
به گفته خیلی از کارشناسان حوزه موسیقی نواحی منطقه خراسان، این هنرمند از گنجینه های خاص موسیقی خراسان و صاحب پنجه ای پر مایه به حساب می آید که در موسیقی خراسان بخصوص شرق و جنوب آن جایگاه فنی دارد. ضمن این که پنجه های وی در نوازندگی شباهت بسیار زیادی به پنجه ذوالفقار عسگریان دارد. این در شرایطی است که تسلط وی بر مقام های شرق و آگاهی اش بر ریتم ها و نغمات خراسان از او استادی چیره دست و صاحب سبک ساخته است.
در میان آثار بیتانه تصانیفی در وصف پیامبر اعظم (ص)، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و ۱۴ معصوم (ع) بر مبنای سرمقام های خراسانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.


منبع:

1403/01/03
13:11:10
5.0 / 5
197
تگهای خبر: زندگی , فرهنگ , موسیقی , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز