در گفت وگو با مجله سرگرمی مطرح شد؛

یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت

یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت

مجله سرگرمی: محمد جواد بشارتی از پژوهشگران و کارشناسان شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران طی روزهای گذشته در سکوت خبری فوت کرد.



پیمان بزرگ نیا از پژوهشگران و پژوهشگران شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تایید خیر درگذشت محمدجواد بشارتی بیان کرد: متاسفانه مطلع شدیم محمد جواد بشارتی از کارشناسان و پژوهشگران شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران ظهر روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند بر اثر عفونت کلیه در یکی از بیمارستان های شهر یاسوج و در سکوت کامل خبری فوت کرده است. پیکر این هنرمند نیز ظهر روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند در آرامستان یاسوج به خاک سپرده شد.
وی درباره ی پیشینه فرهنگی هنری مرحوم محمد جواد بشارتی توضیح داد: محمدجواد بشارتی یکی از پژوهشگران و آهنگ سازانی بود که در دهه ۸۰ نقش به سزایی در معرفی موسیقی نواحی در جشنواره های موسیقی فجر و نواحی کرمان داشت. وی مدتی در رادیو فرهنگ خدمت کرد و چند آلبوم در حوزه موسیقی بویراحمد به خوانندگی ملک مسعودی و همین طور موسیقی منطقه بلوچستان کار کرد. این هنرمند و پژوهشگر فقید در دوره هایی که محمدرضا درویشی مسؤولیت محتوایی جشنواره موسیقی نواحی را به عهده داشت یکی از همراهان همیشگی او بود و در چند دوره نیز مسؤولیت هایی را به عهده گرفت.
بزرگ نیا بیان کرد: مرحوم بشارتی متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان سپیدان استان فارس بود. وی بعد از طی مراحل ابتدای یادگیری موسیقی نوازندگی سنتور را انتخاب نمود و بعد از آن تحصیلات تکمیلی خودرا در رشته موسیقی دانشگاه هنر به پایان رساند. وی بعد از مدتی که در تهران مشغول به کارهای مستمری بود عاقبت به یاسوج بازگشت و در طول این مدت چندان فعالیتی در حوزه موسیقی نداشت. شرایطی که سبب ‌رنجش خاطر خیلی از پژوهشگران عرصه موسیقی شده و خیلی از آنها به سبب کمبود توجه، کارهای خودرا رها می کنند. به هر ترتیب امیدوار هستم شرایط از این پس به شکلی باشد که از زحمات و کوشش های هنرمندان و پژوهشگرانی چون مرحوم بشارتی بهره مند شویم.
خبرگزاری مهر درگذشت زنده یاد محمدجواد بشارتی را به خانواده این هنرمند و خانواده موسیقی ایران تسلیت می گوید.


منبع:

1402/12/26
12:48:22
5.0 / 5
194
تگهای خبر: جشنواره , رادیو , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز