حواشی هفتمین روز فیلم فجر چهل ودوم؛

پلاک شهید شیرودی در دست خبرنگاران

پلاک شهید شیرودی در دست خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر حال و هوایی شکست خورده به خود گرفت و اغلب خبرنگاران و منتقدان هم روحیه خوبی برای ادامه کار نداشتند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با نمایش فیلمهای «آسمان غرب» محمد عسگری، «ملکه آلیشون» ابراهیم نورآور محمد و «نبودنت» کاوه سجادی حسینی و همینطور پخش زنده مسابقه فوتبال تیم های ملی ایران و قطر همراه بود. هفتمین روز به نام زنده یاد بیتا فرهی هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با نام زنده یاد بیتا فرهی آغاز و به پایان رسید. در این روز با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره از خانواده این بازیگر فقید سینمای ایران قدردانی گردید. این قصه قهرمان دارد فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری که در روز هفتم جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، در نشست خبری خود میزبان برخی از فرمانده هان ارتش جمهوری اسلامی ایران و همینطور خانواده شهید علی اکبر قربان شیرودی بود.
قبل از آغاز نشست رسانه ای فیلم، عوامل «آسمان غرب» هدیه ای را به خبرنگاران، منتقدان و عکاسان حاضر در سالن اهدا کردند. این هدیه شامل پلاک فیلم سینمایی «آسمان غرب» با شعار «این قصه قهرمان دارد» به همراه کارتی بود که روی آن عکسی از فیلمهای «آپاراتچی»، «صبح اعدام»، «احمد» و «آسمان غرب» و در سوی دیگر جمله «هنگامی که پرواز می کنم احساس می کنم همچون عاشق به سمت معشوق خود نزدیک می شوم»، از خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی چاپ شده بود. بازاری که رونق نداشت! بازار بین الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن راه اندازی شد و در عصر این روز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با حضور در سالن همایش های برج میلاد از این بخش جشنواره دیدن کرد. بازار بین الملل جشنواره هم همچون بخش بین الملل جشنواره، مهجور شروع به کار کرد. مهمانان خارجی و وزیر به تماشای مسابقه فوتبال نشستند ساعت ۱۸: ۳۰ روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، مسابقه فوتبال تیم ملی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به صورت زنده در سالن همایش های برج میلاد پخش گردید و هنرمندان خارجی حاضر در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر همچون تماشاگران این مسابقه بودند.
همینطور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که عصر روز هفتم جشنواره، در سالن همایش های برج میلاد با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد هم از تماشاگران این مسابقه فوتبال بود. شکست جشنواره فیلم فجر در روز هفتم! هر چقدر که پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ژاپن انرژی بالایی را در سومین روز جشنواره فیلم فجر ایجاد کرد، هفتمین روز جشنواره با شکست تیم فوتبال ایران حال و هوایی شکست خورده داشت. در این روز و پس از پایان بازی صحبت از نحوه بازی تیم ملی ایران و همینطور ناراحتی از حذف تیم و راه پیدا نکردن به مرحله فینال جام ملت های آسیا بود؛ حسرتی که بیشتر از ۴ دهه بر دل هواداران و علاقه مندان به فوتبال ایران مانده است. با این وجود و هوا، اغلب خبرنگاران و منتقدان با وجود این که حس و حال تماشای فیلم «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی را نداشتند، در سالن حضور پیدا کردند اما این حضور از جنس حضور در روز سوم جشنواره فیلم فجر نبود.

1402/11/19
13:58:38
5.0 / 5
311
تگهای خبر: بازار , بازی , جشنواره , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز