در گفت وگو با مجله سرگرمی تاكید شد؛

هنر بهترین ابزار تبیین

هنر بهترین ابزار تبیین

به گزارش مجله سرگرمی، امام جمعه شاهرود با اعلان اینکه هنر بهترین راه تبیین است، اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین اقداماتی که باید صورت گیرد، کشف استعدادها و هدایت آنها است.



حجت الاسلام عباس امینی در حاشیه آئین رونمایی از اثر تصویر نگاری شده پرچم فلسطین توسط مردم در محل دفتر خود با حضور تعدادی از هنرمندان حوزه هنری شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه پیوست هنری، فرهنگی، بومی و ملی می تواند کاری کند که هنر در زندگی مردم سیال شود، تصریح کرد: هنر با پیوست است که می تواند تأثیرگذار تر عمیق تر باشد چون که زبان هنر، زبان فراگیر و زیبا است.
وی با اشاره به اینکه مراکز هنری مانند ارشاد و حوزه هنری باید سرشار از سلایق باشد، اضافه کرد: یکی از رسالت های حوزه هنری اینست که باید هنر هدفمند و جهت دار در تراز انقلاب اسلامی هدایت کند و در این راه می بایست از همه هنرها بهره گیری کرد.
الگو گیری از دفاع مقدس
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه هر میزان که ما بتوانیم سرمایه هایمان را با زبان هنر نگه داری نماییم و به نسل آتی تحویل دهیم می توانیم سودهای فرهنگی فراوانی ببریم، اظهار داشت: شهرستان شاهرود در انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه ای داشته و بنابراین باید برای نسل آتی بیان شود.
امینی با اشاره به اینکه جوان نسل آتی باید بداند که سلف او اسلاف بی حس و بی تفاوتی نسبت به اصل انقلاب و کشورمان نبوده است، اظهار داشت: در این حوزه یکی از بهترین راه های «تبیین» هنر است.
وی با اشاره به اینکه حوزه هنری علاوه بر این که هنرمندان به نام را در زیر چتر خود دارد، می بایست گنجینه های گمنام شهرستان شاهرود را هم کشف و تقویت کند، اظهار داشت: این هنرمندان گمنام به مرور جایگزین هنرمندان ما خواهند شد و استعدادهایشان به مرور شکوفا می شود.

سرمایه گذاری روی استعدادها
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس خودش یک کاشف استعدادهای ناب بود، ابراز کرد: استعدادهای فوق العاده نظامی ما در میان جوانانی داشتیم که حتی ۳۰ ساله هم نبودند بنابراین باید از این فضاها الگو گیری کرد و با قدری سرمایه گذاری از این استعدادها هنرمندان تراز اولی ساخت.
امینی با اشاره به اینکه دیده شدن استعدادها در کنار تجلیل آنها می تواند در ایجاد انگیزه بسیار کمک نماید، اظهار داشت: باید تلاش شود که مشکلات بر سر راه تولیدات هنری هنرمندان جوان ما رفع و فرصتی برای شکوفایی برایشان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه کشف استعدادهای آینده هنر شاهرود همچون مهم ترین اقداماتی است که باید کرد، اضافه کرد: در این شهرستان راجع به آئین مانند تعزیه قدری غفلت هایی صورت گرفته است بنابراین باید در این حوزه هم ورود جدی تری داشت و حتی تعزیه را میتوان ساماندهی و اصلاح کرد.
ضرورت توجه به تعزیه
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه هنرمندان تعزیه احتیاج به ارتقا دارند، بیان نمود: تعزیه می تواند با هنری که در درون خود دارد، یکی از مهم ترین ابزار تبیین باشد بنابراین باید توجه ویژه ای به این حوزه داشت بنابراین توقع اینست که بیشتر به این مورد پرداخته شود.
امینی با اشاره به اینکه هنرهایی مانند تعزیه روح انسان را به جایی که باید، می برد، اظهار داشت: در شاهرود نیاز است که بیشتر به هنر تعزیه و بخصوص استعدادهای جوان آن، توجه داشت از طرفی هنرمندان تعزیه خوان هم اگر بدانند که جایی به آنها بها داده شده و مقرر است ساماندهی در رابطه با این هنر صورت گیرد، اساسا انگیزه بهتری هم پیدا خواهند کرد.

1402/08/22
10:40:49
5.0 / 5
429
تگهای خبر: تولید , زندگی , فرهنگ , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز