تاکید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تقویت التزام به آداب اسلامی در سیاست گذاری فرهنگی کشور

تاکید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تقویت التزام به آداب اسلامی در سیاست گذاری فرهنگی کشور

مجله سرگرمی: کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی سیاست های کلی «فرهنگ و هنر» تشکیل جلسه داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در این نشست پیش نویس ایده اولیه سیاست های کلی «فرهنگ و هنر»، بعد از بازبینی در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی، در قالب ۱۸ بند ارائه و بررسی آن شروع شد.
در آغاز این جلسه، آیت الله اراکی خواهان توجه بیشتر به تقویت روحیه ایمان، ترویج مبانی انقلاب و ضرورت تقویت روحیه التزام عملی به آداب اسلامی در همه اقشار جامعه و همین طور بررسی چالش های فرهنگی پیش رو در تهیه پیش نویس این سیاست ها شد.
در ادامه جلسه، اعضا با اشاره به ضرورت ارائه یک تعریف جامع و متقن از فرهنگ، اقناع سازی عمومی در تعیین روش های ترویج فرهنگ، تعیین سهم و نقش حاکمیت در امور فرهنگی، افزایش سهم مردم در آیین حکمرانی، تقویت بنیادهای مردم نهاد، خواهان ارائه تحلیل و جمع بندی دقیق از نهادهای فرهنگی ذی ربط شدند.
همچین اعضا بر اهمیت استفاده از پژوهش های انجام شده در عرصه های علمیه و تجربیات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای متولی، بر ضرورت ترسیم وضع فرهنگی موجود خصوصاً برای نسل های پس از انقلاب، تاکید نمودند.
تعیین محورهای کلان فرهنگ، هویت و تعلق داشتن نسل جوان به ارزش ها، اصلاح ساختارهای نظام فرهنگی، لطمه شناسی عملکرد ۴ دهه نهادهای فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر اولویت های مورد تاکید اعضا بود.




منبع:

1402/04/04
11:20:10
5.0 / 5
1023
تگهای خبر: علم , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز