گفتگوی مهر با تهیه كننده و مجری برنامه؛

رمضانی که با مردم دوست داشتنی گذشت

رمضانی که با مردم دوست داشتنی گذشت

مجله سرگرمی: مجری و تهیه کننده ویژه برنامه مردم دوست داشتنی از خاصیت های این برنامه که همزمان با افطارهای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک می رفت سخت گفتند.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، برنامه تلویزیونی «مردم دوست داشتنی» در ماه مبارک رمضان به عنوان ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما بصورت زنده هر روز ساعت ۱۷: ۴۵ و با اجرای محمد جعفر خسروی روی آنتن رفت.
امیر بشیری تهیه کننده برنامه تلویزیونی «مردم دوست داشتنی» در ارتباط با رویکرد این برنامه به خبرنگار مهر اظهار داشت: محور اصلی این برنامه تمرکز بر حوزه پیشرفت، توسعه و فناوری های نوینی است که در سالهای قبل توسط نخبگان این مرز و بوم انجام شده است، تلاش ما در ضمن تولید این برنامه ایجاد انگیزه و امید به حرکت اقشار مختلف جامعه در امتداد پیشرفت کشور است، همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان در فصل زیبای بهار هم اتمسفری امیدبخش را برایمان ایجاد کرد.
وی اشاره کرد: همیشه در قاب رسانه ملی به موضوعات مختلف همچون عناوینی که ما در «مردم دوست داشتنی» به آن پرداخته ایم، توجه شده است، اما بدون شک یکی از خاصیت های اصلی این برنامه زمان پخش آنست، اغلب مخاطبان انتظار دارند شاید قبل از افطار با برنامه هایی که تمی غم انگیز دارند و یا کاملاً معارفی هستند روبه رو شوند، اما خب امسال با برنامه ای روبه رو بودند که نه فقط تمی امیدآفرین و پر انگیزه داشت، بلکه کوشیدیم در آیتم نمایشی و نجواها تصویری متفاوت از مردم دوست داشتنی را نشان دهیم.
بشیری در آخر سخنانش عنوان کرد: دو قسمت ویژه برنامه «مردم دوست داشتنی» نیز درحال تهیه و تولید است که انشاءالله در روزهای عید سعید فطر روی آنتن خواهد رفت.
گفت وگوهایی که اعتماد به نفس ملی ایجاد می کند
محمدجعفر خسروی نیز که اجرای «مردم دوست داشتنی» را برعهده دارد، درباره ی آن به خبرنگار مهر عنوان کرد: برنامه های افطار هرساله تهیه و تولید می شود، اما شبکه یک سیما امسال روایت پیشرفت و هویت را راهبرد خودش قرار داده است و مبتنی بر این راهبرد برنامه سازی های مختلفی داشت؛ یکی از این برنامه ها «مردم دوست داشتنی» است که در قالب گفت وگویی مستند از زبان میهمانان ما که راویان پیشرفت از حوزه های مختلف هستند، شکل گرفته است.
وی اشاره کرد: در این برنامه موضوع پیشرفت در کشور را به عنوان یک بشارت در ماه مبارک رمضان به مردم منتقل می نماییم و سعی کردیم برنامه امیدبخشی داشته باشیم؛ ما که خودمان با این جنس از میهمانان الفت و آشنایی داریم باز هم جذاب است و برایمان گاهی شگفت آور است.
خسروی اضافه کرد: به نظرم برخی اتفاقات مغفول مانده و بازگو نشده است، در صورتیکه بازگویی آن اعتماد به نفس ملی و حسن ظن به وجود می آورد و امید را در مردم می افزاید. به نظرم عصاره امید جوهری است که نباید از آن غفلت کرد.
برنامه ممتاز «ماه عسل» را با دیگر برنامه ها مقایسه نکنید
این مجری با سابقه تلویزیون در ارتباط با رویکرد نشاط و شادی در برنامه های افطار تلویزیون تصریح کرد: برنامه های گذشته تلویزیون خصوصاً برنامه ممتاز «ماه عسل» جنس خودشان را داشتند و اقبال فراوانی را تجربه کردند. به نظرم نباید آن برنامه و نمونه های مشابه را با یکدیگر و یا برنامه های امسال مقایسه کرد، چونکه هر برنامه جنس و مخاطب خاص خودش را دارد و البته زمان تهیه و تولید یک برنامه هم مهم می باشد، مثل امسال که همزمان با نوروز شده است.
خسروی اشاره کرد: «مردم دوست داشتنی» درگیر واگویه های فردی که مؤید تألم، دشواری ها، شکست ها و گاه پیروزی ها است، نیست، بلکه تنها به موضوع روایت پیشرفت می پردازد و اگر با این نگاه برنامه «مردم دوست داشتنی» نگاه شود، برنامه جذاب و انگیزه بخشی خواهد بود.
مجری برنامه «مردم دوست داشتنی» در ادامه با اشاره به سابقه اجراهای سابق خود اظهار داشت: بنده برنامه های مختلفی را عهده دار اجرا بوده ام، مانند «زنده باد زندگی» که البته دایره میهمانان آن گسترده تر بود، چونکه طیف های مختلف مردم در سطح بندی های متفاوت، میهمان آن بودند. اما در برنامه «مردم دوست داشتنی» جنس میهمانان کمی بسته تر است چونکه ما اینجا با نخبگان و فرهیختگان سر و کار داریم و گفت و گو با این عزیزان مراقبت های خودش را دارد و باید اطلاعات علمی و مستندتری نسبت به مباحث گفت و گو داشته باشم. بدین سبب خیلی نمی توان وارد واگویه های فردی شد و یا در ارتباط با زندگی شخصی افراد کنجکاوی کرد.

1402/02/03
10:58:50
5.0 / 5
366
تگهای خبر: اجرا , تلویزیون , تولید , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز