مسعود نجابتی با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس

مجله سرگرمی: مسعود نجابتی، دیوار حائل بین جنوب لبنان و سرزمین های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و توضیحاتی درباره ی دیوارنگاره نصر من الله و فتح قریب ارائه داد.



مسعود نجابتی هنرمند طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی رویداد و دیوارنگاره «و فتح قریب» که روی دیوار حائل بین سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان نقش بسته است، توضیح داد: به همراه هنرمندانی از کشورهای فلسطین، الجزایر، سوریه، مصر و لبنان به نمایندگی از جبهه هنرمندان مقاومت در مرز سرزمین های اشغالی هستیم. شرایط به شکلی بود که نتوانستیم شاهد حضور تعداد بیشتری از هنرمندان باشیم.
وی دیوار حائل لبنان و سرزمین های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و اظهار داشت: هنرمندان جبهه مقاومت طی سال ها متمادی، روی این دیوار حائل بدون بخشنامه و دستور و بصورت خودجوش، روایت های مختلفی را ترسیم کرده اند. نخستین روایت، روایت مظلومیت مردم فلسطین بوده است و در ادامه تصاویری از شهدا روی دیوار نقش بسته است و تا امروز که به علت اتفاقاتی که در منطقه درحال رخ دادن است، به سمت روایت هایی از فتح و ظفر رفته ایم؛ همچون «در قدس نماز می خوانیم» و از این دست عبارت های امیدبخشی که آینده جهان اسلام را ترسیم می کند.

این هنرمند گرافیست بیان کرد: با همراهی دوستان هنرمند رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و خانم ولاء محمد از مصر، عبارت «نصر من الله و فتح قریب» روی دیوار نقش بست و مقرر است توسط این هنرمندان، نمادها و تصاویری نیز به این نوشته اضافه شود و در روز قدس از تصویر نهایی این دیوارنگاره رونمایی خواهد شد.
وی با اعلان اینکه این دیوارنگاره با محوریت روز قدس و آزادی قدس شریف به انجام می رسد، اظهار داشت: این دیوارنگاره بر گرفته از آیه «نصر من الله و فتح قریب» از قرآن کریم است که در آن، هنرمندان بر آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید دارند و با جلوه های ویژه هنری برگرفته از مقاومت و مبارزه ضد رژیم صهیونیستی این فعالیت هنری را رقم می زنند. همین طور وحدت کلمه هنرمندان در این رویداد بر قدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر دستاوردهای این رویداد هنری کم نظیر است.


منبع:

1402/01/25
12:11:00
5.0 / 5
383
تگهای خبر: اجرا , نمایش , نمایشگاه , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز