در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

بازخوردهای محفل غافلگیرمان کرد

بازخوردهای محفل غافلگیرمان کرد

مجله سرگرمی: مدیر گروه تلویزیونی مرکز هنری رسانه ای نهضت به بازخوردهای برنامه محفل اشاره نمود که هم مخاطب نخبه و متخصص و هم مخاطب عام را درگیر کرده است.



محمدرضا فهیمی مدیر گروه تلویزیونی مرکز هنری رسانه ای نهضت درباره ی برنامه «محفل» که ویژه افطار از شبکه سه پخش می شود و بازخوردهایی که تا حالا داشته است به خبرنگار مهر بیان کرد: باید اعتراف کنم بازخوردها ما را غافلگیر کرد و فراتر از حد انتظار بود. هم در سطح نخبگانی و هم عموم مردم بازخوردها قابل توجه بود.
وی افزود: در سطح تخصصی و جامعه قرآنی کشور، ما بازخوردهای فوق العاده ای از صاحب نظران و پیشکسوتان و حتی نسل جدید قرآنی داشتیم چون تا حالا بدین سان در فضای قرآنی در تلویزیون کاری نشده بود. از سمت مخاطب عام هم که شاید خیلی با فضای تخصصی قرآنی مأنوس نباشد فیدبک گرفتیم. مخاطبانی که حتی شاید بازنمایی قرائت قرآن برایشان تداعی کننده مجالس ختم بود و ان ها را یاد عزاداری می انداخت، حالا رویکرد متفاوتی را با موضوع قرآن در تلویزیون شاهد بودند و فهمیده بودند قرآن در لحظات شاد هم می تواند جاری باشد و حس خوب زندگی بدهد.

فهیمی با مثالی تصریح کرد: همچون بازخوردهایی که به دست ما رسیده این بود که بچه ها با دیدن برنامه از پدر و مادرها مطالبه کرده بودند که وارد فضای قرآنی شوند و این را پدر و مادرها به ما منتقل کرده بودند. موارد مختلفی و مشابهی این چنین داشتیم که بوسیله رسانه های اجتماعی برنامه، روابط عمومی سازمان صداوسیما و… به ما رسیده است.
مدیر گروه تلویزیونی مرکز هنری رسانه ای نهضت درباره ی خلائی که قبل از این در تلویزیون در برنامه های رمضانی احساس می شده بیان کرد: همچون خلاءها همیشه این بوده که جای خالی یک برنامه صمیمی با حس و حال خوب قرآنی در تلویزیون وجود داشت. حالا امسال که برنامه های ماه رمضان می بایست به صورتی ویژه برنامه نوروزی هم باشند این حس نیاز بیشتر وجود داشت. خلائی بود که وجود داشت. البته که برنامه های قرآنی مختلفی در این سال ها روی آنتن رفته بود که همه ناظر به صوت و لحن تخصصی بودند و برنامه هایی نخبگانی با مخاطب محدود بودند.

وی افزود: محفل فقط یک ویژه برنامه قرآنی نیست، یک برنامه اجتماعی و فرهنگی و قرآنی است که نیاز مخاطب عام به یک برنامه نوروزی و ویژه برنامه افطار را برآورده می کند.
فهیمی درباره ی ساختار برنامه و تأثیرش در مورد توجه قرار گرفتن آن اظهار داشت: بخش جدی این بازخوردها و خلائی که بود با ساختاری که طراحی شد برطرف شده است. ساختار برنامه موجب شد نوعی صمیمیت به مخاطب انتقال دهد. با حضور تماشاگران و میزبانانی که به دور از گفتگوهای رسمی دیالوگ برقرار می کنند. میزبانانی که گاهی اختلاف نظر دارند و موارد مورد نظر خودشان را مطرح می کنند.

این تهیه کننده درباره ی دلیلهای پربازدید شدن این برنامه به عنوان دومین برنامه پربیننده تلویزیون در بین ویژه های افطار هم اشاره کرد: نگاه نو، خلاقیت و جامع نگری که به قرآن داشتیم و آنرا یک قرائت فقط تخصصی ندیدیم همچون این دلیلهای است. با تعددی که در سوژه ها داشتیم تنوع خوبی را از سوژه ها به دست آوردیم. هر کدام از اینها داستانی دارند که از چگونه قرآنی شدن شأن بیان نمودند و همین موجب می شود که برنامه با دیدن یک قسمت تکراری نشود چون هر یک از سوژه ها جهانی متفاوت دارند.
وی در آخر ضمن تشکر از اهتمام و همراهی گروه معارف شبکه سه درباره ی تفاوت رویکرد برنامه در شب های قدر توضیح داد: در شب های قدر هم در فرم و فضای برنامه تفاوتی جدی داشته ایم و هم در سوژه ها تغییراتی داریم. همانطور که از شب قبل هم دیده اید آیتم هایی هم خارج از استودیوی برنامه داریم که میزبان ها در خارج از استودیو اتفاقی را رقم می زنند که روی آنتن دیده می شود. به لحاظ محتوایی هم تلاقی ای که قرآن با شب های قدر دارد و مردم قرآن بر سر می گیرند نکاتی دارد که در سوژه ها و نکات مطرح شده به این سمت رفته ایم.


منبع:

1402/01/21
21:40:22
5.0 / 5
450
تگهای خبر: تخصص , تلویزیون , رسانه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز