وزیر فرهنگ:

پشتیبانی از حوزه مد و لباس باید از حالت نمایشی بیرون برود

پشتیبانی از حوزه مد و لباس باید از حالت نمایشی بیرون برود

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ می گوید که با عنایت به تنوع پوشش در مناطق مختلف ایران باید تنوع پوشش اقلیمی اقوام را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم را برای توسعه فرهنگ پوشش اقوام فراهم نماییم.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ امروز شنبه ششم اسفند ماه در اولین جلسه شورای سیاست گذاری دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس فجر که با حضور اعضای شورای سیاست گذاری و سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در محل وزارت خانه برگزار شد، اظهار داشت: طی یک سال و نیم اخیر نگاههای خوبی در ارتقای کیفی مسئله پوشش داشته ایم اما در حوزه اقدامات باید بیشتر از گذشته کوشش کرد و در این خصوص می بایست مجموعه ای از دستگاه ها با همیاری یکدیگر اتفاق مهمی را در حوزه مد و لباس رقم بزنند.
او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی داعیه تمدن سازی دارد، اظهار داشت: یکی از وجوه بارز تمدن سازی انقلاب اسلامی این حوزه است و تاریخ غنی ایران عزیز و تنوع پوششی در مناطق کشور، کمک اصلی در پیشبرد سیاست های حوزه مد و لباس است. لازم است تنوع پوشش اقلیمی اقوام را به رسمیت بشناسیم و فضای لازم برای توسعه فرهنگ پوشش اقوام را فراهم نماییم.
اسماعیلی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه شهر خانواده خوب که چندی قبل در مجموعه فرهنگی عباس آباد برگزار شد، تصریح کرد: همانطور که در حوزه هنرهای تجسمی شاهد برگزاری نمایشگاه ها در ۳۱ استان کشور هستیم در حوزه مد و لباس هم باید به ظرفیت های عظیم تنوع پوششی اقوام با برگزاری نمایشگاه های استانی و شهرستانی توجه کرد.
وزیر فرهنگ در ادامه اظهار داشت: وزارت فرهنگ در دوره جدید از ایده های خلاقانه حوزه مد و لباس که به تقویت تنوع پوششی اقوام منجر شود، حمایت های کافی را انجام خواهد داد و تشکیل کارگروهی برای تعیین جزئیات بسته ای حمایتی این حوزه می تواند راهگشا باشد.
اسماعیلی افزود: پشتیبانی از حوزه مد و لباس می بایست از حالت نمایشی و گلخانه ای بیرون برود تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد و در این راه به پشتوانه حمایت های رئیس جمهور محترم و همراهی سایر نهادها و وزارت خانه میتوان از ظرفیت مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها نهایت بهره را برد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به دست باز دولت در پشتیبانی از حوزه مد و لباس، خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری جشنواره مد و لباس فجر می بایست از ظرفیت عظیم فعالان شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها هم استفاده لازم ببرند.
او در قسمت دیگری از سخنان خود به جایزه هنری گوهرشاد که سال جاری برای اولین بار از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره های فیلم و موسیقی فجر به برگزیدگان اهدا شد، اظهار داشت: جایزه گوهرشاد سال جاری برای اولین بار با هدف پاسداشت زنان عفیف ایرانی که پای اعتقادات خود ایستاده اند، به برگزیدگان اهدا شد؛ چونکه اقدامات ترویجی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.
وزیر فرهنگ در انتها اظهار داشت: در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر اتفاقات سازنده ای رخ داد و حمایت های خوبی از برگزیدگان جشنواره صورت گرفت و در دوره جدید جشنواره باید با ایجاد بخشی بعنوان ارزیابی دوره گذشته به صدمه شناسی دقیق این رویداد ملی دست پیدا کرد.




منبع:

1401/12/08
13:52:06
5.0 / 5
392
تگهای خبر: جشنواره , دستگاه , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز