در سن ۸۲ سالگی؛

راکول ولش بازیگر قدیمی سینما درگذشت

راکول ولش بازیگر قدیمی سینما درگذشت

به گزارش مجله سرگرمی، بازیگر سه تفنگدار در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، راکول ولش بازیگر قدیمی سینمای آمریکا به دنبال یک بیماری کوتاه، روز گذشته چهارشنبه در ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.
وی سال ۱۹۶۶ با فیلم علمی-تخیلی «سفر رویایی» و «یک میلیون سال قبل از میلاد مسیح» وارد سینما شد و سال ۱۹۷۳ برای بازی در «سه تفنگدار» ریچارد لستر جایزه گلدن گلوب را به دست آورد.
ولش از اولین بازیگران زنی بود که توانست نقش اصلی یک فیلم وسترن انتقام جویانه را در سال ۱۹۷۱ بازی کند؛ نقشی که سال ها بعد الهام بخش کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۰۳ برای «کیل بیل» شد.
وی سال ۱۸۷۲ در نقش یک پلیس زن ظاهر شد و سال ۱۹۷۳ در فیلم معمایی «آخرین شیلا» به کارگردانی هربرت راس با فیلمنامه استیون سوندهایم و آنتونی پرکینز مقابل دوربین رفت.
این بازیگر در دهه ۱۹۸۰ در چند فیلم تلویزیونی ظاهر شد که شماری از آنها با تحسین منتقدان روبه رو شدند.«حق مردن» همچون این فیلمها بود که ولش در نقش زنی موفق ظاهر شد که به بیماری ای ال اس مبتلاست و تحمل زندگی را غیر ممکن می بیند. وی برای این نقش آفرینی نامزدی گلدن گلوب را به دست آورد.
ولش دو بار هم در برادوی روی صحنه رفت یک مرتبه در اوایل دهه ۱۹۸۰ به جای لورن باکال در موزیکال موفق «زن سال» و یک مرتبه هم جایگزین جولی اندروز در «ویکتوریا / ویکتوریا» در سال ۱۹۹۷ شد.
در سالهای اخیر میتوان از بازی ولش در سریال پی بی اس در سال ۲۰۰۲ یاد کرد.


منبع:

1401/11/27
13:52:02
5.0 / 5
393
تگهای خبر: بازی , تلویزیون , زندگی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز