مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در لرستان

۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در لرستان

به گزارش مجله سرگرمی، لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: در 10 ماه آتی 10 رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در استان انجام خواهد شد.


منصور احمدی بیست و چهارم دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات لرستان که با موضوع راه های تحقق جهاد تبیین و برگزاری ۱۰ رویداد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در سالن جلسات شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دستورالعمل های ویژه برای جهاد تبیین داده اند.
وی افزود: به دستور مقام معظم رهبری هرکسی به فراخور توان و موقعیتی که دارد باید در امتداد جهاد تبیین فعالیت داشته باشد.
احمدی اشاره کرد: در ۱۰ ماه آتی ۱۰ رویداد بزرگ فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای را با زیرمجموعه هایی در استان برگزار می نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: مکتب سلیمانی آنقدر تکرار خواهد شد که به عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود که در این جهت در قالب رویداد بزرگ راه سلیمانی بیش از ۸۰ برنامه اجرا کردیم.
وی افزود: بهمن ماه رویداد بزرگ فجر را داریم که در این قالب بیش از ۱۰۰ برنامه بصورت مستقیم، مشارکتی و حمایتی برگزار می نماییم.
احمدی بیان کرد: در این ایام نگاه ویژه ای به هنر در فجر، برنامه های فیلم، هنرهای تجسمی و نمایش فجر خواهیم داشت که همراه با روحیه ایجاد نشاط اجتماعی جشن و سرور در برنامه ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: برای اسفندماه در آستانه ماه رمضان رویداد بزرگ قرآنی در نظر گرفتیم، با محور قرار دادن فرهنگ، هنر و رسانه این رویداد بزرگ قرآنی را در نیمه دوم اسفندماه داریم.
وی اشاره کرد: امیدواریم در رویداد بزرگ قرآنی بیش از ۲۰۰ برنامه را با اولویت روستاهای محروم، بخش های بزرگ، مراکز شهرها مانند اشترینان، سپیدشت، زاغه، ویسیان و... و روستاهای بزرگی که بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند، برگزار نماییم.
احمدی افزود: برای شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برنامه های رسانه ای، فرهنگی و هنری پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اشاره کرد: از شروع سال تا حالا ۲۱ هزار و ۲۷۲ جلد کتاب به مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد و... اهدا شده است.
وی بیان کرد: در هفته کتاب بیش از ۲۰۰ برنامه برگزار و موفق به کسب رتبه چهارم هفته کتاب در کشور شدیم.
احمدی اضافه کرد: ۳۰۶ عنوان کتاب در ۲۵۶ هزار و ۴۱۰ جلد طی ۹ ماهه سال جاری به چاپ رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کتاب سال ارسال شد که چهار اثر پذیرفته داشتیم و از آنها تجلیل شد.
وی بیان کرد: در سه ماه گذشته برش مهندسی فرهنگی استان را تهیه و رونمایی و در میان دستگاه های اجرائی توزیع کردیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای لرستان در نظر گرفتند که فراخوان داده و ۱۵ طرح ارسال کردیم که بتوانیم مقداری از این مبلغ را جذب نماییم.
احمدی با اشاره به برگزاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان و پیگیری جدی مصوبات آن، اشاره کرد: همین طور تا حالا چهار شورای اطلاع رسانی را برگزار کرده ایم.




منبع:

1401/10/28
14:51:26
5.0 / 5
453
تگهای خبر: اجرا , دبیرخانه , دستگاه , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز