حجت الاسلام كمساری:

راه نجات کشور، راه امام خمینی(ره) است

راه نجات کشور، راه امام خمینی(ره) است

به گزارش مجله سرگرمی، مرکزی مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت: راه نجات امروز کشور، راه امام خمینی(ره) است و با نسل امروز باید با زبان قابل فهم، مورد پذیرش و اقناعی صحبت کرد.


حجت الاسلام علی کمساری ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی خمین با عنوان "بر آستان آفتاب" با اشاره به این که مراجعه به شخصیت های گذشته و تاریخی از دو منظر صورت می گیرد، اظهار داشت: گاهی به بزرگان تاریخ از نظر فعالیت علمی و پژوهشی مراجعه می شود و گاهی مراجعه فقط از باب استفاده از آرا، اندیشه ها و حکمت های نهفته در نظرات و سیره علمی آنهاست.
وی اشاره کرد: مسلما همیشه مراجعه به امام از جنس استفاده از اندیشه ها، راه حل ها، مدل حکمرانی ایشان و الگوبرداری از سبک زندگی است و از این حیث، امام شخصیتی تاریخ ساز و جریان ساز است.
کمساری با تأکید بر این که امام راحل همچنان باید درمانی برای دردهای ما باشد، اظهار داشت: در سال ۱۳۴۲ نسخه امام درمان مطالبات جامعه بود و همین مورد موجب اقبال و استقبال جامعه از امام راحل بود و بر سر آرمان های مطرح شده از طرف ایشان جانفشانی کردند.
وی اشاره کرد: همانظور که نسل گذشته درمان خودرا در نسخه امام دید، نسل جدید اگر درمان خودرا در راهکارهای امام راحل بداند در راه وی باقی می ماند. فقط با تاکید بر علاقه به امام نمی توان این شخصیت را برای نسل های بعدی زنده نگه داشت، باید بررسی کرد که امام راحل چه درمانی را برای دردهای مردم ارائه کرد که آنها در راه ایشان قرار گرفتند.
کمساری اظهار داشت: امام به مثابه یک طبیب هوشمند درد را شناخت، میزان پیشرفت درد را می دانست، پس راه حل درمان درد را به خوبی ارائه کرد و رستاخیزی بزرگ را در جان ملت های آزاده رقم زد و به عنوان منجی معرفی گردید.
وی با اشاره به این که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امام راحل همچنان درمانگر و قطب نمای حیات، شاخص و معیار است، اظهار داشت: انقلابی بودن و درست بودن مسیر در تناسب با اندیشه های امام معنا پیدا می کند. انسان انقلابی کسی است که در مدار راه امام راحل حرکت نماید و از این حیث امام یک شخصیت تاریخ ساز است و راه نجات امروز کشور، راه امام خمینی(ره) است. با نسل امروز باید با زبان قابل فهم، مورد پذیرش و اقناعی سخن گفت.
مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزاری برنامه های فرهنگی را اقداماتی در راستای تبیین راهکارهای امام راحل دانست و اظهار داشت: موسسه در این راه حرکت می کند تا در بحث آشنایی مردم با امام راحل راهکارهای فرهنگی، ترویجی و تبیینی را دنبال کند.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در این آیین دکتر فاطمه طباطبایی عروس امام راحل نیز، ضمن بیان خاطراتی از زمان حیات و رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید ویژه ای بر اقامه نماز داشتند چونکه انسان با نماز از صورت حیوانیت به وجه و جوهره انسانی می رساند و تنها عبادتی که در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی شود نماز است.
وی اضافه کرد: ایشان همیشه به اقامه نماز اول وقت اصرار داشتند چونکه اگر اهمیت نماز را بدانیم، امور را به وقت نماز تنظیم می نماییم و برای تحقق اوج کمال انسانی، باید به نماز توجه داشت.
در این آیین، عروس امام خمینی(ره) از مادران شهدا تجلیل نمود.




منبع:

1401/10/24
14:46:40
5.0 / 5
390
تگهای خبر: زندگی , علم , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز