دلایل برتری موس صورت به کرم پودر چیست؟

دلایل برتری موس صورت به کرم پودر چیست؟

موس صورت نوعی کرم آرایشی است که پوشانندگی تقریبا بالایی دارد و در حقیقت از زیرسازهای آرایشی است.


گرچه انعکاس نور قلب و ذهن زیبا در چهره اطرافیان قابل اهمیت و توجه شایان است، اما همه ما در اطرافمان افرادی را دیده ایم که به دلیل بعضی بیماری های خاص، جای زخم، خال، جوش، انواع لک ها، کک و مک و توده های قرمز رنگ در پوست خود، حس زیبایی و اعتماد به نفس کمتری نسبت به دیگران دارند. آن ها در پی رفع این نواقص پوستی به دنبال محصول آرایشی بهداشتی مناسب می گردند و به بازار و فروشگاه های این محصولات مانند فروشگاه اینترنتی مژیتو سر می زنند. سپس با مشورت مشاوران آگاه و معرفی محصول مناسب پوست شان، حتما این سوال در ذهن آن ها نقش می بندد که موس صورت چیست؟

این افراد به طور حتم یکی دوبار از مشاور یا فروشندگان خواهند پرسید که موس صورت چیست؟ اگر شما هم مایلید تا جواب این سوال را بدانید، با ما در این مطلب همراه باشید.

موس صورت چیست؟

موس صورت نوعی کرم آرایشی است که پوشانندگی تقریبا بالایی دارد و در حقیقت از زیرسازهای آرایشی است؛ ترکیبی از کرم‌ پودر و پنکک (کرم پودر فشرده شده) با فرمولاسیونی متفاوت. موس صورت کرمی پوشاننده با ماندگاری بالا و بافتی سبک و مخملی است که ضمن پوشش‌دهی مناسب، باعث یکدست شدن و شفافیت پوست می‌شوند. قابل توجه است که با کرم موس، دیگر نیازی به فیکساتورنیست؛ چون خود به‌تنهایی تثبیت‌کننده آرایش است.

موس صورت مانند کرم پودر چرب و سنگین نیست و از طرفی مانند پنکک پوست را خشک نمی کند. همچنین بافت سبک و جالب آن سبب می‌شود منافذ پوست بسته نشوند و تنها منافذ پوست مخفی شوند. اگرچه این محصول مانع از تنفس طبیعی پوست نمی شود، اما نباید به صورت روزمره و مداوم در دراز مدت مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر درباره این که موس صورت چیست، توصیه می کنیم این مقاله از وب سایت مژیتو را بخوانید.

ویژگی‌های موس صورت

شاید بهتر باشد بگوییم همه چیز درباره موس صورت عبارت است از:

  1. بافت سبک و مخملی
  2. ماندگاری بالا
  3. یکدست و یکنواخت کردن سطح پوست
  4. جلوه طبیعی و مات پوست
  5. پوشاننده عیوب و لک‌های صورت
  6. جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستی
  7. بی نیاز از تثبیت‌کننده های پوستی
  8. صرفه اقتصادی
  9. تنوع رنگ
  10. مناسب برای استفاده روزانه
  11. زیرساز آرایشی
  12. جلوگیری از تعریق و برق زدن پوست

تفاوت موس صورت و کرم پودرچیست؟

اگرچه کرم پودر به عنوان زیرساز آرایشی و فوندانسیون آرایشی تا حد زیادی به موس صورت شبیه است، اما برای تثبیت آن باید از پنکک و یا پودر فیکس استفاده کنید. این در حالی است که موس صورت بی نیاز از تثبیت‌کننده است و بافتی بین کرم پودر و پنکک دارد که می تواند پوشش متوسطی ایجاد کند.

موس صورت بافتی سبک و مخملی دارد که به پوست اجازه تنفس می دهد. در حقیقت، موس صورت منافذ پوست را نمی بندد بلکه آن را مخفی می کند. این در حالی است که کرم پودر به علت بافت کرمی غلیظ و سنگینی که دارد، منافذ پوست را می بندد. بنابراین منطقی است که برای مصارف روزانه و داشتن حس سبکی و جذب اکسیژن در پوست صورت خود، با خیالی آسوده از موس صورت استفاده کنید.

تفاوت در بسته بندی و شکل ظاهری این دو هم  قابل توجه است؛ کرم پودر در بسته ها و شکل‌های مختلف ارائه می شود اما موس صورت

بیشتر اوقات در کاسه های شیشه ای عرضه می شود.

کرم پودرها ممکن است مات یا براق باشند اما موس های صورت جلوه مات و مخملی دارند. نکته مهم دیگر، قدرت پوشانندگی بالای موس صورت است که بدون کانسیلر و پرایمر می‌توانید نواقص پوستی خود را بپوشانید. در حالی که کرم پودر به ابزار کمک آرایشی برای تثبیت یا تکمیل نیاز دارد.

انواع موس صورت

به طور کلی دو نوع موس صورت داریم؛ محصولات دارای ضد آفتاب با اس پی اف 10 و مناسب برای استفاده در روز و محافظت از پوست و محصولات تولید شده از مواد اولیه گیاهی. در محصولات گیاهی اغلب از مواد مغذی مثل روغن آرگان استفاده می شود که به سلامت و زیبایی پوست کمک می کند. همچنین به هیچ عنوان در آن ها از متریال حیوانی استفاده نشده و تا حد ممکن از تست و آزمایش این محصولات روی حیوانات نیز جلوگیری شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی لوازم مژیتو از این قاعده پیروی می کنند و در تولید آن ها هیچ گونه تست حیوانی انجام نشده است.

دسته بندی دیگری که می توان برای این محصول در نظر گرفت، بر حسب نوع پوست افراد است. بر این اساس می توان موس صورت را به سه نوع مناسب پوست های خشک، مناسب پوست های چرب و مناسب پوست های مختلط تا چرب تقسیم کرد. انواع مناسب پوست ه ای خشک، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد که مانع از پوسته پوسته شدن صورت و خشکی بیشتر آن می شود و معمولا به صورت مایع هستند. نمونه های مناسب پوست های چرب اغلب کرم موس های فشرده یا پودری هستند که ساختار سبک آن ها مانع از مسدود شدن منافذ پوست می شود. انواع مناسب پوست های مختلط تا چرب نیز خاصیت مات کنندگی دارند و از برق افتادن پوست صورت در طول روز جلوگیری می کنند.

در پایان، خوب است به موس صورت آنتی آکنه اشاره شود که برای پوست های حساس و جوش دار مناسب است. این محصولات نه تنها جوش های صورت را به خوبی پوشش می دهند، بلکه مانع از بروز حساسیت و ایجاد جوش های جدید روی پوست صورت می شوند.

نکات مهم در انتخاب کرم موس صورت

نکته مهم در انتخاب کرم موس صورت، توجه به رنگ آن است. هرچه رنگ کرم موس صورت با پوست شما هماهنگ تر باشد، ظاهر طبیعی تری ایجاد می کند و از طرف دیگر، قدرت پوشانندگی آن هم بیشتر است. پس در موقع خرید موس صورت، کرم را روی پوست چانه یا خط فک خود امتحان کنید وسپس خریداری کنید. خالی از لطف نیست که بدانید موس صورت تنوع رنگی بالایی در برندهای مختلف دارد.

موس صورت را از کجا بخریم؟

بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که این محصول همه فصل حریف را از کجا باید تهیه کنند. در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بهتر است تا حد امکان از برندهای معتبر و شناخته شده خرید خود را انجام دهند تا کیفیت محصول تضمین شده و خیالشان از حفظ سلامت پوست خود راحت باشد. فروشگاه مژیتو مجموعه ای معتبر است که می توانید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی را با بهترین کیفیت از ان ها خریداری کنید.

سخن پایانی

پوست صورت یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های بدن است که برای سلامت و زیبایی نیاز به مراقبت های خاص دارد. جا دارد حالا که با چیستی موس صورت و ویژگی ها و مزایای آن آشنا شدید و دانستید که چه برتری هایی نسبت به سایر زیرسازهای آرایشی دارد، با استفاده درست از آن، به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید و به بهترین نحو ممکن انواع لک و مشکلات پوستی را بپوشانید تا با داشتنی پوستی سالم، شفاف، یکدست، طبیعی و لطیف، در آفتاب زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر بدرخشید.

 

1401/10/12
22:48:03
5.0 / 5
630
تگهای خبر: رپورتاژ , آزمایش , بازار , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز