علی اكبر ثقفی با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

عقب نشینی کامل بخش خصوصی در سینما

عقب نشینی کامل بخش خصوصی در سینما

به گزارش مجله سرگرمی، علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما اعتقاد دارد مخاطبان سینما معمولا از طبقه متوسط به پایین هستند و به علت شرایط اقتصادی فعلی با ریزش مخاطب روبرو شده ایم.



علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شرایط اکران و تولید در سینمای ایران اظهار داشت: هم اکنون تنها یک پروژه ای برای تولید در دست داریم که در مرحله پیش تولید است و در صورت فراهم شدن شرایط مالی آنرا تولید می نماییم. البته که با شرایط موجود عقل سلیم می گوید که نباید فیلمی را به علت شرایط نامناسب اکران به مرحله تولید برسانیم. حتی برای اکران فیلم «کوچه ژاپنی ها» هم منتظر هستم تا شرایط اکران مساعد شود تا این فیلم را اکران نماییم.
وی بیان نمود: درست است که مدت هاست در اخبار می خوانیم دولت از اکران فیلمها حمایت می کند، اما مسئله اینست که دولت باید در این حوزه شفاف سازی کند؛ به این معنا که باید از فیلم هایی که تا امروز حمایت کرده اطلاعات دهد تا دلیلی برای تشویق اکران دیگر فیلمها شود.
این تهیه کننده سینما افزود: نکته مهم اینست که بحث اصلی حمایت دولتی از سینما نیست، مسئله مهم اینست که مخاطب سینما ریزش بسیاری پیدا کرده و اگر به سالن های سینما سر بزنید مخاطب هر سانس شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد و یکی از مهم ترین علل این ریزش مخاطب، بحث اقتصادی می باشد. چون که مدت ها است سینما در سبد کالای مصرفی خانواده ها قرار ندارد.
وی بیان نمود: نباید فراموش کرد که مخاطب سینما طبقه متوسط به پایین هستند و طبقه مرفه جامعه کمتر به سینما می رود، این در شرایطی است که مخاطب سینمارو در ایران جوانان، سربازان و یا خانواده هایی بودند که به دنبال یک تفریح آخر هفته مناسب بودند.
ثقفی اظهار داشت: بحث دیگر در زمینه ریزش مخاطب، اکران فیلم هایی است که مخاطب چندانی ندارد، هرچند اگر هم یک فیلم پرمخاطب خوب هم اکران شود با تمام استقبالی که از آن در سینما می شود، نسبت به پیشبینی که می شد، کمتر فروش داشته است. همه این موارد سبب می شود تا صاحبان فیلمها اگر فیلمی آماده اکران داشته باشند، ترجیح می دهند تا آنرا اکران نکنند چون که فیلم در چرخه اکران می سوزد.
وی توضیح داد: تاکید می کنم که خروجی سینمای ایران، به لحاظ درآمد همین اکران است. شاید بعضی از فیلمها در کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گیرد اما تعداد این فیلمها خیلی کم بوده و تبدیل به یک استثنا شده است و همه فیلمهای سینمایی در این چارچوب قرار نمی گیرد.
این تهیه کننده سینما بیان نمود: علیرغم این شرایط، تولید در قسمت خصوصی کاملاً عقب نشینی کرده است و بیشتر فیلم هایی به مرحله تولید می رسد که برای بخش دولتی باشد و بر همین مبنا بیشتر نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری، اوج فیلم می سازند، همه این شرایط دست به دست هم داده تا بخش خصوصی در سینمای ایران کاملاً ناتوان شود.
ثقفی در انتها اظهار داشت: تصور کنید زمانی که هزینه تولید یک فیلم ۱۰ میلیارد می شود و فروشی نزدیک به ۲ میلیارد تومان داشته باشد، بی گمان سبب ورشکستگی بخش خصوصی می شود و در چنین شرایطی است که اگر یک فیلم در قسمت خصوصی تولید شود سبب تعجب همه می شود!


منبع:

1401/09/21
15:15:42
5.0 / 5
507
تگهای خبر: تولید , فیلم , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز