وزیر آموزش و پرورش:

نگاه تولیدکنندگان محصولات فرهنگی به کودکان سودآوری نباشد

نگاه تولیدکنندگان محصولات فرهنگی به کودکان سودآوری نباشد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اهداف و انگیزه های رویداد یارستان کودکستان اظهار داشت: تولیدکنندگان محصولات فرهنگی نباید به کودکان با دیدگاه سودآوری نگاه کنند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، یوسف نوری در مراسم اختتامیه رویداد یارستان کودکستان اظهار داشت: این رویداد منطقی و بی نظیر بود و درست و بجا اجرا شد. در سالهای اول زندگی، باتوجه به آرزوهای کودک و گاهی انتظارات خانواده، موارد کلیشه ای زیادی گفته می شود. این ها آرزوی کودکانه است و من نیز همه آنها را داشته ام. دنیای کودکی ساده و بی آلایش است. بنا بر این است که ما دنیای کودکان را دوست داریم.
وی با اشاره به محصولات فرهنگی کودکان در دهه های گذشته اظهار داشت: اسباب بازی های کودکی ما بسیار ساده بودند. خودمان نیز با گِل اسباب بازی درست می کردیم. خوبی این مساله هم این بود که همه در کنار هم جمع می شدیم و بازی می کردیم.
نوری در پاسخ به این پرسش که آیا فرزندان وی هم به مهد کودک می روند یا خیر؟ اظهار داشت: من همه فرزندان خودرا به مهد کودک برده ام. در حقیقت من به فضا و مدیریت مدارس و مهدهای کودک بسیار اعتماد دارم.

وزیر آموزش وپرورش درباره ی آرزویش برای آینده کودکان در ایران اظهار داشت: آرزوی من این است که بستری جهت استفاده کودکان از ظرفیت های کشف نشده خود و جامعه ایجاد شود. کودکان مانند معادن طلا و نقره کشف نشده اند. من آرزو می کنم که کودکان ما بتوانند از ذخایر و ظرفیت های کشور بهره گیرند.
وی با تأکید بر اهمیت تربیت فرزندان در سنین بسیار پایین کودکی اظهار داشت: آموزش وپرورش ما باید به سنین پایینتر نیز بپردازد. باید درجه سنی آموزش ها به قبل از دبستان برسد. کودکان باید در فرصت های یادگیری قرار بگیرند و چیزی به آنها تحمیل نشود. باید بگذاریم کودکان بچگی کنند. پدرومادرهای قدیمی با آنکه شاید تحصیلات آنچنانی نداشتند، اما عملا روانشناس بودند و به کودکان چیزی را تحمیل نمی کردند و سیاستی تعلیمی داشتند.

انتظارات وزیر آموزش وپرورش از سازمان ملی تعلیم و تربیت

نوری با بیان انتظارات خود از سازمان ملی تعلیم و تربیت اظهار داشت: انتظارات ما از سازمان ملی تعلیم و تربیت این است که این سازمان با همین فرمان پیش رود و در ادامه به سنین پایینتر نیز بپردازد. سیاستگذاری کلی، تنظیم گری و نظارت به همراه مردمی سازی این کار خوب است. امیدوار هستم بتوانیم از ظرفیت مردم برای خود مردم استفاده نمائیم.

وی افزود: مطالعات من در زمینه کودک است و اگر کودکان ما درک شوند، وضعیت خوبی ایجاد خواهد شد. همین طور ما نیز سیاست های کلی حمایتی خودرا داریم. این حمایت ها گاهی با همکاری با نهادهای دیگر به انجام می رسد. یکی دیگر از اقدامات ما تشکیل کمیسیون شورای انقلاب جهت بررسی و نظارت همه کتب درسی است که این حوزه بر عهده آموزش پرورش قرار گرفته است. همین طور اعطای تسهیلات نیز در دستور کار ما قرار دارد و ما باور داریم که باید تا حد توانمان کمک نماییم.

تولیدکنندگان محصولات فرهنگی کودک را به عنوان محل درآمد نبینند

وزیر آموزش وپرورش اشاره کرد: تولیدکنندگان محصولات فرهنگی باید مراقب این باشند که کودک را به عنوان محل درآمد نبینند. کودکان سرمایه کشور هستند. کودکان ۲۵ درصد جامعه هستند که عدد بزرگی است. ما باید برمبنای نیازهای کودک محصولات ملموس و غیرملموس را تولید نماییم.

وی درباره ی حمایت وزارت آموزش وپرورش از این ایده ها و استارت آپ ها اظهار داشت: در زمینه های تربیت مربی و راه اندازی شتاب دهنده ها می توان همکاری خوبی با شرکت های کارآفرین و دیگر سرمایه گذاران برای پشتیبانی از تولیدکننده های این رویداد داشت. اگر من بودم روی همه این ایده ها سرمایه گذاری می کردم.

نوری اشاره کرد: این رویداد، رویداد بسیار خوبی است و هر جا که ببینیم نقش مردم بیشتر است ما نیز همانجا حضور پیدا می نماییم. من مطمئنم افرادی که در این رویداد هستند هم می توانند محصول فاخری ارائه کنند، هم سودآوری داشته باشند و هم به مردم خدمت کنند.

به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در آخر این مراسم نیز یا حضور وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک از برگزیدگان این رویداد و محصولات فاخر و برتر آن تقدیر گردید.





منبع:

1401/09/01
21:55:07
5.0 / 5
448
تگهای خبر: اجرا , اسباب بازی , بازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز