عکس هایی در ستایش قوم کرد

عکس هایی در ستایش قوم کرد

مجله سرگرمی: «کرمانج» نام گروه بزرگی از مردم کُرد است که به گویش کردی کرمانجی تکلم می کنند. این گروه که در شرق و جنوب شرقی ترکیه، شمال و شمال غرب سوریه، شمال عراق و شمال غرب و شمال شرق ایران زندگی می کنند، در بین گروههای مختلف کُرد از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، «کُرمانج» یا «کِرمانجی ها» رقص، لباس و آداب و رسوم مخصوص به خودشان را دارند. این گروه در شمال غرب کشور ایران و در شهرستان های منطقه ی آذربایجان، خلخال، ارومیه، سلماس، خوی و سایر مناطق ساکن هستند. از رسومات مثال زدنی این گروه که زبان زد است، جشن عروسی شان است که عقیده دارند باید عالی اجرا شود.
مردان و زنان «کرمانج» با لباس های محلی زیبا به اجرای رقص های سنتی و محلی می پردازند. لباس هایی که رنگ ها و نقش های روی آنها ریشه در فرهنگ اقوام ایرانی دارد. آداب و رسوم، پوشاک، موسیقی، غذا و بسیاری خاصیت های دیگر در کنار شجاعت و مهربانی مردم این قوم، آنرا به یکی از محبوب ترین اقوام ایرانی تبدیل نموده است.

الهه ملایی، هنرمند عکاسی است که تصاویری از این گروه کُرد در مراسم عروسی را تهیه کرده است. در ادامه عکسهایی متعلق به این عکاس را مشاهده می کنید:


























منبع:

1401/08/18
08:03:43
5.0 / 5
422
تگهای خبر: اجرا , زندگی , فرهنگ , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز