یك ابهام در آستانه انتخابات شانزدهم؛

خانه سینما دو مجمع عمومی برگزار می کند؟

خانه سینما دو مجمع عمومی برگزار می کند؟

مجله سرگرمی: در آستانه برگزاری انتخابات شانزدهمین دوره هیأت مدیره خانه سینما هنوز وضعیت انتخاب بازرس این نهاد صنفی معلوم نیست.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، فردا نهم شهریور ماه مقرر است شانزدهمین دوره انتخابات خانه سینما که تبدیل به یکی از پرچالش ترین انتخابات این نهاد صنفی شده اجرا شود. انتخاباتی که پیش از برگزاری آن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات از سمت خود استعفا دادند.
نکته قابل اشاره در این دوره در کنار تمام حواشی به وجود آمده این است، که مجمع عمومی خانه سینما که مقرر است فردا نهم شهریور ماه با هدف انتخابات هیات مدیره خانه سینما برگزار شود، بدون برگزاری انتخابات بازرس خواهد بود، این در حالیست که باتوجه به قوانین موجود، مجمع عمومی در طول سال یک دفعه برگزار و در همان مجمع هم انتخابات مورد نظر انجام می شود. البته لازم به یادآوری است که انتخابات هیات مدیره خانه سینما هر ۲ سال یک دفعه و انتخاب بازرس هر سال و در تاریخ مشخص انجام می شود.
اما مساله این است که در زمان برگزاری پانزدهمین دوره انتخابات هیات مدیره خانه سینما در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، به سبب شیوع ویروس کرونا مجمع عمومی برگزار نشده و جلسه ای با حضور صنوف سینمایی در فضای باز بنیاد سینمایی فارابی اجرا شد. اما یک سال بعد در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۰، مجمع عمومی خانه سینما برگزار و در این مجمع بازرس خانه نیز برگزیده شد. همین مساله سبب شد تا روال همیشگی انتخابات هیات مدیره و بازرس که باهم و در مجمع عمومی برگزار می شد، تغییر کند.
با توجه به این که از صنوف سینمایی خواسته نشده تا نامزدهای خودرا برای انتخاب بازرس معرفی کنند، این احتمال وجود دارد که آبان ماه یک مجمع دیگر برای برگزاری انتخابات بازرس شکل بگیرد و با توجه به این که مجمع عمومی فردا برگزار می شود، خانه سینما باید فراخوان برگزاری مجمع فوق العاده را بدهد که موارد برگزاری مجمع فوق العاده همچون از موارد خاص و فوق العاده است. این در حالیست که برمبنای اساسنامه خانه سینما، انتخاب بازرس باید توسط مجمع عمومی صورت گیرد. در چنین شرایطی خانه سینما مجبور است به فاصله ۳ ماه دو مجمع عمومی برگزار کند، که چنین موردی امکان نیست و خارج از قوانین و بندهای اساسنامه است.


منبع:

1401/06/09
08:11:58
5.0 / 5
158
تگهای خبر: اجرا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز