بررسی تعامل زوجین پس از بچه دار شدن در برنامه مامان ها

بررسی تعامل زوجین پس از بچه دار شدن در برنامه مامان ها

به گزارش مجله سرگرمی، برنامه تلویزیونی مامان ها بعد از دو هفته پخش روزانه، در هفته سوم به سراغ موضوعات چالشی حوزه مادری و زناشویی رفته است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، برنامه «مامان ها» که محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و مرکز مستند سوره است، در بین عناوین این هفته خود، به سراغ مسائلی مانند مشکلات در روابط زناشویی پس از بچه دار شدن و مداخله های تربیتی اطرافیان می پردازد.
برنامه تلویزیونی «مامان ها» که در فصل دوم با تغییراتی در فرم و محتوا نسبت به فصل اول روبرو شده است و در این فصل هم به موضوعات مادران و مسائل تربیتی در حوزه خانواده می پردازد، وارد هفته سوم پخش خود از شبکه سه سیما شد.
یکی از موضوعات مهمی که در این هفته از برنامه به آن پرداخته می شود مساله «تعامل زوجین پس از بچه دار شدن» است. موضوعی که پرداختن به آن در تلویزیون چندان پرسابقه نیست و این قسمت از برنامه مامان ها به شکلی قسمت ویژه ای به نظر می آید. محتوای این قسمت، دغدغه اغلب زوج هایی است که اخیرا صاحب فرزند شده اند. این مورد مهم، دو قسمت از برنامه مامان ها را به خود اختصاص داده و مخاطبان بعد از آشنایی با تجربه مامان ها، در قسمت بعد صحبت های کارشناسی و راهکارهای مبحث را مشاهده خواهند کرد.

این نخستین تجربه مامان ها در پرداختن به موضوعات پرچالش نیست و در فصل قبل برنامه نیز، به موضوع هایی مانند «چالش های تربیتی مادران مجرد» و «کودکان کار اینستاگرامی» پرداخته شد که پرداختن به آن مسائل هنوز هم نوعی تابو شکنی به حساب می آید.
موضوع دیگر «مامان ها» در هفته پیش رو، «منع کردن و قضاوت کردن» است. مادرها در این قسمت از قضاوت و دخالت اطرافیان، و بعضاً زیر سوال بردن روش تربیتی شان توسط اطرافیان سخن می گویند. مادرانی که البته همگی تجربه این را دارند که در دوره ای خود گرفتار قضاوت های غلط نسبت به سایر مادران شده اند.
علاوه بر موضوعات یاد شده، «مامان ها» در قسمت دیگرش به یکی از چالش های مادران نسل جدید می پردازد و به سراغ مبحث «گیم و بازی های ویدئویی» می رود. بازی هایی که بعد از کرونا میزان استفاده از آنها در میان خیلی از خانواده ها افزایش چشم گیری داشته است. در این قسمت مادرها در رابطه با این که گیم و بازی های اینترنتی چه پیامدهایی بر زندگی و رفتار فرزندانشان داشته صحبت می کنند.
از دیگر موضوعات این هفته برنامه «مامان ها»، نقش مادربزرگ ها در تربیت فرزندان و اختلاف نظر بین مادرها و مادربزرگ ها است. در این قسمت، چند مادربزرگ میهمان برنامه مامان ها خواهند بود.
فصل دوم برنامه «مامان ها» محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و مرکز مستند سوره، در ۵۰ قسمت ساخته شده است و هرروز حوالی ساعت ۱۸ با اجرای عطیه عسگری از شبکه سه سیما پخش می شود.


منبع:

1401/06/06
23:21:02
5.0 / 5
205
تگهای خبر: اجرا , بازی , تلویزیون , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز