وزیر ارشاد در اختتامیه نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران:

اجرای امور با مردم، نظارت و تسهیل گری با دولت

اجرای امور با مردم، نظارت و تسهیل گری با دولت

مجله سرگرمی: محمدمهدی اسماعیلی نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران را فرصتی برای مدیران تصمیم گیر دولت برشمرد و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای مدیران تصمیم گیر دولت بود تا با قدرت و ظرفیت های مردمی آشنا گردند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز گذشته در اختتامیه اولین نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران اظهار داشت: تمام ریل گذاری های حاکمیتی و مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی بر این اصل و اساس استوار است که مردم مسئولیت اجرای امور را عهده دار شوند و دولت هم در جایگاه نظارتی و تسهیل گری قرار گیرد. در شب اول ثبت نام در روزهای انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، جلسه طولانی با آقای رئیسی برای انتخاب رویکرد حاکم در دولت داشتیم که در نهایت عنوان «دولت مردمی» انتخاب گردید اما دولت مردمی صرفاً شعار دولت نیست بلکه رویکرد کلان حاکم بر دولت برای بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
اسماعیلی در ادامه به سالگرد اولین روز استقرار دولت مردمی اشاره نمود و اضافه کرد: امروز نمادها و نگاههای دولت در خصوص نهضت بازگشت به مردم، قابل مشاهده می باشد و احیای جهاد سازندگی و فعال سازی حلقه های میانی تنها نمونه ای از پویا شدن این نهضت است که این رویکردها در اولین نمایشگاه «هم افزایی مدیریت ایران» عرضه شد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی به مطالبه مقام معظم رهبری در اولین دیدار اعضای هیات دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: در اولین نشست ای که همزمان با روزهای شروع به کار دولت مردمی، به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان مطالبه ای داشتند در خصوص اینکه به جبهه فرهنگی و مردمی اعتماد نماییم و ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار را از همان ابتدا آغاز کردیم و امروز در استانهای مختلف، مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد را به چهره های انقلابی و متعهد سپرده ایم که امیدواریم این مدیران با اعتقاد کامل و مسئولیت پذیری در تقویت حوزه نظارت و تسهیل گری دولت قدم بردارند.
او این نمایشگاه را فرصتی برای مدیران تصمیم گیر دولت برشمرد و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای مدیران تصمیم گیر دولت بود تا با قدرت و ظرفیت های مردمی آشنا گردند و بتوانند از ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات پیش روی خود استفاده کنند چونکه این رویداد به خوبی توانسته بود قدرت گروههای مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر برگزاری این نمایشگاه در استانهای مختلف کشور با محوریت نگاه دولت در توزیع عدالت در همه بخش های دولت، بیان نمود: تقسیم امکانات و بهره مندی مردم از زیرساخت ها، رویکرد عدالت محور و تحول گرایانه دولت می باشد که با به صحنه آوردن حلقه های میانی و گروههای مردمی به جریان افتاده است. امیدواریم با ادامه این مسیر امکان رشد تفکر اصیل مردمی گرایی در حکمرانی در بخش های مختلف بیشتر از گذشته فراهم گردد.
اسماعیلی تصریح کرد: شکل گیری جامعه و دولت اسلامی مقدمه تشکیل جامعه موعود تمدن نوین اسلامی است که تحقق آن در گرو اعتماد به حلقه های میانی و جبهه فرهنگی انقلاب است که با عزم رئیس جمهور محترم در اجرای منویات مقام معظم رهبری بزودی این مسیر طی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد حوزه سیاستگذاری انقلاب اسلامی در موضوعات در رابطه با به کارگیری توان مردمی در اداره کشور اشاره و اظهار نمود: انقلاب اسلامی به واسطه ماهیت اندیشه ای که از آن نشأت گرفته است، گفتمانی است که با حضور آگاهانه مردم برای تاسیس انقلاب اسلامی عجین شد و همین مسأله در ادامه ماهیت انقلاب اسلامی را شکل داد. مزیت مطلق و نقطه اتکای نهضت اسلامی مردم ایران به علت جنس اندیشه ای است که مبتنی بر حضور حداکثری مردم است، حضوری که با اتحادی آگاهانه باعث تاسیس نظام دینی شد.
معاون رئیس جمهور با تکیه بر این که انقلاب اسلامی از ابتدا بر اساس گفتمان مردم شکل گرفت، اظهار داشت: در واقع این انقلاب فاطمی الحدوث و حسینی البقاء است، چونکه رهبری مرجعیت دینی، پیشرانی حاکمیت اسلامی، شعارهای دینی و مذهبی، مناسبت های دینی و موضوع هایی از این دست یک تقویم کاملاً شیعی را رقم زده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشینه تشکیل نهادهای مردمی پرداخت و اظهار نمود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ امنیت در چارچوب نهادی به نام کمیته در مساجد شکل گرفت و نهادهای دیگری مانند سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن از دل مردم تشکیل شدند و به اداره امور پرداختند که ذات این نهادها از همان ارزش های دینی مبتنی بر تقویم شیعی مردم که از عاشورای سال ۱۳۴۲ پایه ریزی شد، الهام گرفته بود.
اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه پس از آخر جنگ تحمیلی فعالیتهای مردمی به حاشیه رفت، اظهار داشت: دفاع مقدس با پدیده ای به نام بسیج بیست میلیونی اداره شد اما بعد از جنگ تحمیلی اندیشه ای در حوزه حکمرانی قوت پیدا کرد، که یک نگاه بروکراتیک به حل مسائل داشت که نتیجه آن به حاشیه راندن فعالیتهای مردمی بود، در نتیجه میتوان گفت، انحرافی که در دوران بعد از دفاع مقدس در راه انقلاب اسلامی بوجود آمد از این زاویه نگاه پدید آمده بود، از سویی دیگر از اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ این ایده که از قالب نهادهای موجود باید به سمت ایجاد حلقه های میانی حرکت نماییم، در جامعه حمکفرما شد که این ایده برای اولین بار از جانب مقام معظم رهبری در جمع گروههای وابسته به تفکر انقلابی مطرح شده بود. معتقدیم امروزه هیچ بن بستی در نظام تصمیم گیری و اعتلای انقلاب اسلامی وجود ندارد و بن بست برای جهل سیاست گذاران و مدیرانی است که نسبت به قدرت بی نظیر حلقه های میانی ناآگاه است.
آیین اختتامیه اولین دوره نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مذهبی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.




منبع:

1401/05/12
22:47:46
5.0 / 5
314
تگهای خبر: اجرا , تقویم , تولید , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز