ترویج زیست عفیفانه، کلیدواژه ی دولت برای تاکید بر مسئله عفاف و حجاب

ترویج زیست عفیفانه، کلیدواژه ی دولت برای تاکید بر مسئله عفاف و حجاب

مجله سرگرمی: مشاور وزیر ارشاد یکی از اقدامات مهم و اساسیِ انجام شده در دولت را تمرکز ویژه بر مسئله عفاف و حجاب و محوّل کردنِ این امر به شورای فرهنگ عمومی، با کلیدواژه ی «ترویجِ زیستِ عفیفانه» دانست.


به گزارش ایسنا، وزارت ارشاد به دنبال این است که رویکرد خودرا نسبت به این مسئله در کشور بیشتر کند و "زیست عفیفانه" را که همیشه در تاریخ و فرهنگ ایران بوده است، در راه آینده بسط دهد.
عاطفه خادمی که امروز 25 تیر ماه در نشست خبری در وزارت ارشاد حاضر شده بود، درباره اقدامات انجام شده در زمینه عفاف و حجاب اظهار داشت: وزارت ارشاد در امتداد این هدف اقداماتی ترتیب داده است؛ اقداماتی راهبردی مثل «سند لباس اجتماعی»، راه اندازی کارگروه های تخصصی در این زمینه و رویکردهایی نمادین مثل برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر.
دبیر ستاد جمعیت با اعلان اینکه «زیست عفیفانه» در رگه های هویتِ فرهنگی جامعه ی ایران وجود داشته، در این زمینه اظهار داشت: ما بایستی به خلاء های احتمالی در مسئله زنان، رجوع نماییم. ممکنست در بعضی مسائل اهتمام کمتری نسبت به جامعه ی زنان بوده باشد. اما ما باید با ادبیات تکریم و منزلت زنان در جامعه، به سمتِ نمایشِ زیست عفیفانه جلو برویم و در مواجه با چالش های دنیای غرب، آنها را پشت سر بگذاریم.


خادمی درباره تمرکز بر کارهای ایجابی در وزارت ارشاد، مانند رویداد ملی دا، این طور بیان کرد: از آن جایی که رسانه های بیگانه، داشته ها، سرمایه ها و منزلت زنان ما را نشانه گرفته، ما بایستی اقدام و عملی داشته باشیم. در بین رویکرد های وزارتخانه، تبیین ِ ویژه ای نسبت به تمرکز بر کارهای ایجابی انجام شده است. در همین راستا، رویداد ملی دا در دستور کار قرار گرفته است. این رویداد در نظر دارد تا دختران سرزمین به این پاسخ بدهند که چگونه باارزش می شوند و چگونه ارزش می آفرینند؟
مشاور اجتماعی وزیر ارشاد افزود: این رویداد ملی، سه هزار و اندی شرکت کننده و از چندصد شهر ایده های ارسالی داشته است. از میان شرکت کنندگان، ۱۳۰ تا ۱۵۰ ایده پس از بررسی وارد رویداد می شوند که روز ۲۸ تا ۳۱ تیرماه در مشهد برگزار می گردد.
خادمی درباره علت برگزار شدن این رویداد در مشهد را به سبب کوشش برای مرکززدایی، موضوعیت داشتنِ شهر مشهد به سبب تبلیغاتِ رسانه ای منفی مقابل این شهر خواند و آنرا پایتختِ بالقوّه ی فرهنگی در زمینه ی زنان برشمرد.




منبع:

1401/04/29
21:38:04
5.0 / 5
226
تگهای خبر: تخصص , جشنواره , رسانه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز