با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر کار خودرا شروع کرد

یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر کار خودرا شروع کرد

آیین گشایش یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امروز- شنبه- 18 تیر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان این افتتاحیه و در جمع خبرنگاران با تشکر از عوامل جشنواره و خصوصاً دبیر ساماندهی مدل و لباس کشور اظهار داشت: «در دولت مردمی کار مهمی که به نظرم باید در دستور کار قرار گیرد و مقدمات آنرا شروع کردیم، این است که موضوع را باید مبتنی بر مسیر تاریخی روشن جلو ببریم.»
او افزود: «ما اجازه هیچگونه دو قطبی سازی در این عرصه را به بدخواهان مردم ایران نمی دهیم. همه ی بانوان ایرانی عفیف، پاکدامن، هنرمند و با یک علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی- اسلامی خود پایبند هستند. اگر به این نمایشگاه دقت کنید، متوجه می شوید که از نقاط مختلف ایران از آذربایجان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و.... در اینجا نمونه هایی حضور دارد که نشان میدهد این مرز پرگوهر، این تاریخ قابل افتخاری که ما داریم، همیشه تحت پرورش هنرمندان در زمینه پوشاک بوده و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی درحقیقت یک پروسه تکاملی در همه حوزه ها خصوصاً در زمینه فرهنگ و هنر است. بدین سان اگر امروز رهبری عزیز انقلاب، ریاست محترم جمهوری، شوراهای بالادستی، فرهنگ نگاه و تأکیدشان بر حفظ این میراث است، به سبب این جایگاه بلند تاریخی است.»
اسماعیلی افزود: «زنان ایرانی، مردان ایرانی، دختران و پسران ایرانی با هر نوع گرایش فکری، با هر نوع سلیقه، با هر نوع گویش، با هر نوع قومیت، در این عرصه به عنوان یک حوزه مشترک و تاریخی برای آن افتخار می کنند. این جزو هویت فرهنگی ایران عزیز ما است و ما ان شاءالله تلاش مان در این نمایشگاه و نمایشگاه هایی که قبل تر برگزار کردیم و ان شاءالله پردامنه ادامه خواهیم داد، به رخ کشیدن این ظرفیت های بزرگ فرهنگی- هنری است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همین طور اظهار نمود: «ما در دولت وظیفه خودمان را تسهیل گری در این عرصه می دانیم. ما کارهای فاخری که هنرمندان عزیزمان در تقاط مختلف کشور انجام می دهند، تسهیل می نماییم. تسهیل می نماییم تولیدات انبوه را، تسهیل می نماییم مشاهده ی مخاطبان را، فضاهای مشاهده را افزایش می دهیم، فضاهای نمایشگاهی را گسترش می دهیم، فضای فروش را فراهم می نماییم. در همین بازدید من به آقای دکتر امامی که لازم است از کوشش های این برادر عزیز و فرهیخته و دانشگاهی مان تشکر کنم که ایشان و همکاران شان در کارگروه مد و لباس شبانه درخال زحمت کشیدن هستند. شبانه روز با این علاقه که بتوانند خدمت مانایی را به حوزه فرهنگ و هنر ایران، درکنار اصناف عزیز و هنرمندان در زمینه پوشاک انجام دهند، عرض کردم که در همه ی این نمایشگاه ها موضوع فروش را در دستور کار قرار دهند.»
او افزود: «ما در نمایشگاه بین المللی قرآن بخش عمده ای از مخاطبان مان با علاقه به دنبال خرید پوشاک ایرانی- اسلامی بودند. ان شاءالله در نمایشگاه پیش رو نیز این تسهیل را انجام می دهیم. من از آقای دکتر امامی و همکارانشان خواهش کردم که این نمایشگاه را در همه ی نقاط کشور با دشتبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهند. ما نیازمند این هستیم که این ذخایر گرانقدرمان را در معرض انتخاب زنان و مردان فرهنگدوست و هنردوست ایرانی قرار دهیم. تمام تلاش دولت برای این مساله است.»
اسماعیلی افزود: «در جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه گزارشی از آماده سازی این نمایشگاه را محضر آقای رئیس جمهور و همکارانم در دولت طرح کردم. همگی، خصوصاً شخص آقای رئیس جمهور استقبال زیادی کردند، ما را تشویق کردند، ما را تحسین کردند. به ویژه به خاطر این رویکرد ایجابی که در موضوع پوشش ایرانی ما به دنبال آن هستیم. من باردیگر تاکید می کنم که نگاه فرهنگی دولت، نگاه عامی است که همه ی سلایق را در زیر چتر حمایتی خودش قرار می دهد. ما هیچ محدودیتی نداریم و با همه ی وجود، در خدمت همه ی اهالی فرهنگ و هنر، خصوصاً هنرمندان حوزه پوشاک هستیم.»
وی در ادامه اظهار نمود: «ان شاءلله این کار مهم را دوستان خوب ما حمایت خواهند کرد. از عزیزان مان در رسانه ها خصوصاً رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری ها، سایت های خبری و همه کسانی که در صفحات اجتماعی خودشان این رویداد را ترویج می کنند، تشکر می کنم و امیدوار هستم با این همت جمعی که امروز در ایران اسلامی به وجود آمده، ما بتوانیم این کار بزرگ را گام به گام جلو ببریم و در فراخور این تاریخ پرشکوه این کار مهم را بتوانیم گسترش دهیم.»



1401/04/22
22:13:15
5.0 / 5
201
تگهای خبر: تولید , جشنواره , رسانه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز