وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد

اعتلای شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه های وزارت ارشاد قرار دارد

خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مهم ترین شاخه شجره شورایعالی انقلاب فرهنگی است و حفظ، احیا، اعتلا و کارآمدسازی آن در صدر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است.



محمدمهدی اسماعیلی امروز، اول تیر ماه، در پیام خود به نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان ها که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، اظهار نمود: توفیق بیشتر در کارگروه ساماندهی مد و لباس، جدیت، مشارکت و سختکوشی همکاران استانی برای تحقق مطالبات و انتظارات بر زمین مانده را می طلبد. کارشناسان دبیرخانه های استانی شورای فرهنگ عمومی و مدیران کل استانی، طراحان هنرمند، موسسات هنری، اصناف، فعالان حوزه حجاب و عفاف و صنعت نساجی مد و پوشاک بازیگران فرهنگی تحول در سه عرصه طراحی، تولید و توزیع پوشاک هستند. تعامل با این بازیگران را باید جدی گرفت و فرآیندهای متنوع آموزشی، نمایشی و نظارتی را باید با دسترس پذیرسازی لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه در تراز فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مد نظر قرار داد.

وی راهبری و پیگیری تقویت زیست عفیفانه در زندگی خانوادگی با نگاهی عمیق، راهبردی، مردمی و تخصصی را در راس اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و اضافه کرد: تدوین و تحقق سند تحول فرهنگ و هنر استان ها که در صدر انتظارات وزارت خانه از مدیران کل است، چه در چارچوب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و چه در چارچوب دیگر برنامه های راهبردی، مرهون نقش آفرینی جدی شوراها و اعضای گرانقدر آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در جهت اعتلای شورای فرهنگ عمومی به زیست بوم گرایی، زعامت ولایت فقیه بر میدان فرهنگ، مردمی سازی، تخصص گرایی و راهبری جمعی اهداف فرهنگی باور داریم.

وی افزود: هدایت ستاد حجاب و عفاف وزارت خانه توسط دبیر شورا نشانگر آن است که ما عزم راسخ بر پیشرانی اقدامات فرهنگی هنری و رسانه ای در این حوزه مهم فرهنگ عمومی داریم. برای این منظور رابطان استانی این عرصه در تعامل کامل با دبیران شورا در استان ها باید اشراف و ابتکار عمل جدی در برنامه ها، منابع و ظرفیت های فرهنگ سازی حجاب و عفاف، بخصوص در نسل جوان و نوجوان، داشته باشند.

نشست کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی و اسلامی استان ها از امروز، اول تیر ماه، به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مشهد شروع شد و فردا به کار خود آخر می دهد.





منبع:

1401/04/09
21:32:56
5.0 / 5
218
تگهای خبر: بازی , تالار , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز