وزیر در ورامین گفت:

به دنبال بازگشت مرجعیت فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم

به دنبال بازگشت مرجعیت فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از مهم ترین برنامه های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی برای هزینه در حوزه های فرهنگی است که آئین نامه این مساله تدوین شده است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در مسافرت یک روزه خود به شهرستان های پیشوا، قرچک و ورامین که از بامداد امروز یکشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد شروع شده است با حضور در بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ورامین، بیان نمود: دولت مردمی، اولین دولتی در جمهوری اسلامی به حساب می آید که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت هایش را در اختیار همه افراد و نهادها قرار داده است که در این خصوص دولت مردمی سند تحول خویش را در ۳۷ بند تدوین کرده است که هفت بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی افزود: حوزه فرهنگ و هنر در دولت مردمی آیت الله رئیسی در چارچوب چندین راهبرد اصلی پیگیری می شود که وزارت فرهنگ نسبت به این موارد برنامه های روشنی تدارک دیده است و نسبت به تحقق آن وفادار خواهیم بود.

اسماعیلی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی دولت مردمی با نگاه صدمه شناسی به وضع موجود در حوزه فرهنگی وزارت خانه هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان هایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شده است که این بررسی با اشراف کامل نسبت به مسائل مختلف و شناسایی ظرفیت ها انجام شده است.

وی در ادامه به فعالیتهای قرارگاه محرومیت زدایی حوزه فرهنگ اشاره نمود و اضافه کرد: مهم ترین نگاه دولت مردمی محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است. الان در ۱۱ استان و ۵۰ رشته برای ۴۰ هزار هنرآموز، کلاس های آموزشی در حوزه های مختلف فرهنگی هنری در نظرگرفته شده است و به متولیان امر هم تاکید کرده ایم که در برگزاری این برنامه از ظرفیت ها و تشکل های مردمی استفاده گردد.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه به شروع به کار کارگروه فرهنگی دولت اشاره نمود و اظهار داشت: فرهنگ، مساله مهم و اساسی دولت مردمی به حساب می آید. بر همین مبنا کارگروه ویژه فرهنگی به ریاست شخص رئیس جمهور با حضور پنج وزارت خانه در رابطه با مسائل فرهنگی و پنج شخصیت حقیقی تشکیل شده تا به بهترین شکل ممکن اهداف متعالی حوزه فرهنگ را به سرانجام برسد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی به فعالیتهای فرهنگی اشاره نمود و اضافه کرد: از مهم ترین برنامه های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است، اختصاص دو درصد از اعتبارات دستگاههای اجرایی شرکتهای دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است که آیین نامه این مساله تدوین شده و به زودی به منظور تصویب به دولت عرضه خواهد شد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: مرجعیت کار فرهنگی کشور باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز گردانده شود تا بتوان با استفاده از این ظرفیت، در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر اقداماتی اساسی صورت گیرد که وزارت فرهنگی دولت مردمی در همین راستا به دنبال گسترش عدالت فرهنگی در نقاط مختلف کشور است.

وی در انتها بیان نمود: برای تحقق عدالت فرهنگی باید آمایش های دقیقی در سرتاسر کشور صورت گیرد و به همین خاطر در تمامی ۳۳ سفر استانی که تابحال داشته ام از حضور در شهرستان و مناطق کم برخوردار استان ها غافل نشده ایم.




1401/03/20
14:16:29
5.0 / 5
218
تگهای خبر: اجرا , دستگاه , رسانه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز