برگزاری همایش ایران شناسان در روسیه

برگزاری همایش ایران شناسان در روسیه

مجله سرگرمی: ششمین همایش ایران شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا 13 خردادماه از طرف سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در محل این سفارت انجام می شود.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در روسیه و دبیر این همایش در این زمینه، اظهار داشت: در ششمین همایش ایران شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، ۲۶ نفر از استادان دانشگاه و کارشناسان از شهرهای مختلف فدراسیون روسیه مانند مسکو، یکاترینبورگ، نیژنی نووگراد، پترزبورگ، ماخاچ قلعه، قازان، ولادی قفقاز و همین طور کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور می یابند.
او اظهار نمود: شرکت کنندگان این همایش در سه پنل تخصصی درباره موضوعات و مسائل ایران شناسی و زبان فارسی در زمینه اوراسیا سخنرانی می کنند.
احمدوند اضافه کرد: مراسم افتتاحیه این همایش با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس بنیاد سعدی، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، ایرینا کرایوا، رییس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو و الان آگایف، رییس دانشگاه دولتی اوستیای شمالی برگزار می گردد.
رایزن فرهنگی ایران در روسیه اظهار داشت: پنل سوم این همایش با تاکید بر ایران شناسان جوان به سخنرانی هشت استاد جوان از دانشگاه های مختلف روسیه اختصاص یافته است.
او همین طور بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب های منتشرشده به زبان روسی در زمینه ایران شناسی توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا از دیگر بخش های این همایش یک روزه است.




منبع:

1401/03/16
07:45:23
5.0 / 5
230
تگهای خبر: تخصص , شركت , فرهنگ , فرهنگستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز