پیام تسلیت معاون رئیس جمهور برای درگذشت محسن ابوالقاسمی

پیام تسلیت معاون رئیس جمهور برای درگذشت محسن ابوالقاسمی

به گزارش مجله سرگرمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی درگذشت دكتر محسن ابوالقاسمی پژوهشگر، مؤلف و مدرس زبان های باستانی را تسلیت گفت.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در پیام تسلیت علی اصغر مونسان آمده است: «جامعه علمی و فرهنگی كشور چهره درخشان و تأثیرگذار دیگری را از دست داد؛ شخصیتی كه سهم بزرگی در غنا بخشی به گنجینه زبان و ادبیات داشت و فقدان او ضایعه ای بزرگ برای فرهنگ و ادب ایران به حساب می آید.
تحقیقات پرارزش و تالیفات ارزشمند مرحوم دكتر محسن ابوالقاسمی در حوزه زبان و ادب پارسی و بخصوص زبان های باستانی، فصلی پرارزش در معارف و پژوهش های این عرصه گشود و نتیجه سال ها تدریس آن استاد فرهیخته، تربیت دانش آموختگانی است كه به جمع خدمتگزاران فرهنگ و ادب این مرز و بوم پیوسته اند.
درگذشت آن فقید گرانمایه را به جامعه دانشگاهی كشور تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده و دوستدارانش صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»
دكتر محسن ابوالقاسمی، رئیس سابق گروه فرهنگ و زبان های باستانی دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و استاد بازنشسته این دانشگاه ۱۷ بهمن در سن ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت. او دانش آموخته زبان های فارسی نو و باستان از دانشكده مطالعات مشرق زمین و آفریقا در لندن بود و تالیفات متعددی در زمینه زبان و ادبیات فارسی، همینطور زبان های باستانی ایران از خود به یادگار گذاشت.



1397/11/25
23:24:51
5.0 / 5
4472
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز