وزیر فرهنگ مطرح كرد

رعایت عدالت رسانه ای از وظایف مهم روابط عمومی ها است

رعایت عدالت رسانه ای از وظایف مهم روابط عمومی ها است

مجله سرگرمی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر نقش مهم روابط عمومی ها در سازمان ها و وزارتخانه ها اظهار داشت: ارتباط فعال و مستمر با رسانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و روابط عمومی ها باید در ارتباط با آن ها رعایت عدالت را در نظر داشته باشند.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز ۳۰تیرماه) در آیین تكریم و معارفه سرپرست پیشین و رییس جدید مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر این مطلب اضافه كرد: روابط عمومی در هر سازمانی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت گستره ارتباطی كه با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دارد از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر حوزه ها برخوردار می باشد.
او افزود: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین هر دستگاه و سازمان با نهادها و مخاطبان بیرونی محسوب می شوند كه باید از این طریق تفاهم و ارتباط را با جامعه مخاطب خود فراهم نمایند. روابط عمومی نقطه اتصال تفاهم و اعتماد هر سازمان است كه اگر این اتصال به خوبی صورت گیرد به معنای این است كه روابط عمومی ها به خوبی عمل كرده اند.
وزیر ارشاد تصریح كرد: روابط عمومی مركز اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنایت به حوزه های مختلف و متنوعی كه این وزارتخانه از لحظ كمی و كیفی و مرجعیت و اثرگذاری آن ها دارد، باید راهی به دل و جان و ذهن مخاطبان خود با استفاده از تفاهم و اعتماد تولید كند. روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم بسیاری برای انتقال به هنگام و سریع به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دارد.
صالحی خاطرنشان كرد: پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به درستی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منتقل شود و این امر وظیفه روابط عمومی این وزارتخانه است كه در عین انجام این كار باید انتقادات و پیشنهادهای درست را هم رسیدگی و در جهت حل و رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: نقش روابط عمومی در ارتباط با دیگر مخاطبان كه نقش اثرگذار هم دارند مهم می باشد كه از آن جمله می توان به ارتباط با مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، نهادهای مختلف دولت و... اشاره نمود كه باید روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری معاونت ها و دیگر روابط عمومی های زیرمجموعه در راه تفاهم و اعتماد و انتقال اخبار و اطلاعات درست به این نهادها گام بردارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: كاركنان سازمان، مخاطبان دیگر روابط عمومی محسوب می شوند كه این بخش باید به گونه ای عمل كند كه در بین آن ها انگیزه تولید كند. روابط عمومی باید به توجیه كاركنان و تولید رابطه فعال بین آن ها و سازمان تولید كند.
وی در بخش دیگر ضمن تقدیر از زحمات محمدمهدی احمدی سرپرست پیشین مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهرداد آگاهی رئیس سابق این مركز به خصوصیت های شخصیتی و تجربیات همایون امیرزاده اشاره نمود و اظهار داشت: امیدوارم با حضور آقای امیرزاده در این مركز قدم های مثبتی در جهت ارتباط با مخاطبان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه برداشته شود.
صالحی با اشاره به نقش كاركردی روابط عمومی در حوزه های مختلف افزود: كاركرد رسانه ای روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. رسانه ركن چهارم مدیریت به حساب می آید. ارتباط فعال با رسانه ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و روابط عمومی باید رابطه سریع و خوب همراه با عدالت با رسانه ها داشته باشد. تبعیض رسانه ای اختلالات رسانه ای بوجود می آورد.
او اضافه كرد: از دیگر كاركردهای روابط عمومی كاهش هزینه های مراسم و همایش ها است. روابط عمومی ها باید كنترل كننده هزینه ها باشند نه اینكه منجر به افزایش آن شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های محمدمهدی احمدی - سرپرست پیشین مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی -، حكم همایون امیرزاده را بعنوان رییس جددید این مركز به او اعطا كرد.



1397/05/01
14:32:15
5.0 / 5
111
تگهای خبر: تولید , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز