كارگردان فیلم با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

پیرمرد تنهایی که راضی به آشتی با همسرش نمی شود

پیرمرد تنهایی که راضی به آشتی با همسرش نمی شود

به گزارش مجله سرگرمی، زهره صباغیان کارگردان فیلم کوتاه اذان بامداد به افق یزد در آستانه نمایش این اثر داستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، به ارائه توضیحاتی در رابطه با این فیلم کوتاه پرداخت.



زهره صباغیان کارگردان فیلم کوتاه «اذان بامداد به افق یزد» از آثار راه یافته به بخش داستانی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در آستانه برگزاری این رویداد، در رابطه با اثر خود به خبرنگار مهر توضیح داد: این فیلم یک اثر ۱۴ دقیقه ای است که تولید آنرا هم خرداد ماه همین سال جاری در یکی از روستاهای یزد کلید زدیم و تصویربرداری آن با برنامه ریزی فشرده در سه روز انجام شد. مراحل پس از تصویربرداری و پس تولید هم تا تیر ماه طول کشید.
وی در رابطه با داستان این فیلم کوتاه اظهار داشت: قصه فیلم در رابطه با پیرمردی است که با همسرش قهر کرده است و در تنهایی خودش، راضی به آشتی هم نمی شود تا این که اتفاقات دیگری در داستان رخ می دهد.
ایده ای که از رفتار پدرم در سحر ماه رمضان گرفتم
صباغیان در رابطه با دغدغه اصلی خود برای ساخت این فیلم کوتاه افزود: دغدغه این کار از مدت ها قبل در ذهنم بود، جرقه اولیه اش یک ایده بسیار ساده داشت که دوستش داشتم و بعدها تبدیل به یک داستان شد. ایده اولیه فیلم را از رفتار پدرم در یکی از سحرهای ماه رمضان گرفتم که به جای خوردن سحری مدام موج رادیو را تغییر می داد تا موج رادیوی یزد را پیدا کند. همین ایده ساده را سال ها در ذهنم داشتم تا این که آنرا پرداختم و تبدیل به پیرمرد تنهایی کردم که با همسرش قهر است و در تنهایی نمی تواند برای سحری بیدار شود. چرخشی هم در انتها داستان قرار دادم که مخاطب را شگفت زده کند.
کارگردان «اذان بامداد به افق یزد» در رابطه با درک و دریافت مخاطب از این فیلم کوتاه اظهار داشت: اگر بخواهم چند کلیدواژه را در رابطه با مضامین این فیلم بگویم، یکی «جبر» است، یکی «طبیعت زندگی» و دیگری «تنهایی» و در نهایت «پذیرش». این ها مضامینی است که در چارچوب داستانی از جنس قهر و آشتی، در فیلم به آن پرداخته شده است.

صباغیان در رابطه با کارنامه خود در سینمای کوتاه توضیح داد: من پیش از این سابقه ساخت چند فیلم کوتاه را داشته ام. یکی از آنها فیلم کوتاه «املا» بود که در جشنواره فیلم رضوی حضور داشت. مستند کوتاهی هم سال ها پیش در جشنواره رشد داشتم. با این وجود می توانم بگویم در مختصات یک کار داستانی جدی با زمان ۱۴ دقیقه ای «اذان بامداد به افق یزد» نخستین تجربه ام بوده است.
وی اضافه کرد: حرفه اصلی من تدوین فیلم است اما زمانیکه انجمن برای جلسات پیچینگ، فراخوان داد، برای ایده ای که سال ها در ذهن داشتم ثبت نام کردم و با تأیید طرح اولیه برای ساختش اقدام کردیم. در فرایند ساخت هم به جز چالش های مالی که به هر حال وجود داشت، با چالش خاص دیگری مواجه نشدیم. تنها سختی کار بیشتر تجهیز و آماده سازی لوکیشن بود چون کار در شهرستان درحال تولید بود و ما لوکیشن خانه روستایی را باید برای تصویربرداری تجهیز می کردیم. بنابراین پیش تولید تقریبا خسته کننده ای داشتیم. در مجموع اما فیلم فضای بسیار ساده ای دارد و بیشترین انرژی را هم در همان مرحله پیش تولید گذاشتیم، غیر از آن چالش خاصی نداشتیم.
همه عوامل این فیلم از استعدادهای یزد هستند
این کارگردان در رابطه با بهره گیری از نیروهای فنی حاضر در شهرستان برای تولید این فیلم کوتاه اظهار داشت: این فیلم کوتاه محصول یزد است و جوانان بااستعداد بسیاری در این استان حضور دارند. همه عوامل تولید فیلم ما از بچه های یزد بودند که سال هاست در این عرصه فعالیت دارند و بعضی از آنها حتی در سریال های تلویزیونی و کارهای سینمایی موفق هم سابقه کار دارند.
صباغیان در انتها در رابطه با چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران خاطرنشان کرد: من پیش از این فیلمی در جشنواره فیلم کوتاه تهران نداشتم و بعنوان مخاطب هم به صورت پراکنده در آن شرکت داشته ام و معتقدم این رویداد مهم ترین جشنواره سینمایی در ایران است و امید دارم که فیلمهای راه یافته، آثاری باشند که واقعاً مورد تأیید باشند و به درستی انتخاب شده و مورد استقبال قرار گیرند.
چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می شود.


منبع:

1402/07/21
14:29:44
5.0 / 5
294
تگهای خبر: تلویزیون , تولید , ثبت نام , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز