فرهنگستان هنر در همایشی بررسی می كند؛

روایت شهرها، شهر روایت ها چگونه اند؟

روایت شهرها، شهر روایت ها چگونه اند؟

مجله سرگرمی: همایش «روایت شهرها، شهر روایت ها» روز چهارشنبه 25 خرداد ساعت 14 تا 18 در فرهنگستان هنر انجام می شود.


به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، همایش «روایت شهرها، شهر روایت ها» با همکاری پژوهشکده هنر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مؤسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی، انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران، انجمن علمی نقد ادبی ایران، و انجمن زبان شناسی ایران، چهارشنبه، 25 خرداد 1401، برگزار می گردد.
این همایش با سخنرانی بهمن نامورمطلق(رئیس فرهنگستان هنر) و احمد شاکری(دبیر علمی همایش) شروع می شود و بعد از آن، پژوهشگران مقالات خودرا ارائه خواهند داد.
در نشست نخست این همایش، سیدغلامرضا اسلامی با مقاله «متاورس: نمونه دیجیتالی از شهر»، ناصر فکوهی با مقاله «شهر آینده به مثابه روایت حسی شهر»، رضا صمیم با موضوع «موسیقی خیابانی در ایران؛ نگاهی به داده های چند پژوهش»، و آذین حسین زاده با مقاله «روایت کیچ و هنر شهری» به سخنرانی می پردازند. دبیری نشست نخست این همایش را احمد شاکری بر عهده دارد.
در نشست دوم، احمد پاکتچی از «روابط جزء و کل در اندام شهر با رویکرد نشانه شناسی فرهنگی»، آزیتا افراشی از «بازنمایی تهران در رمان فارسی از منظر نشانه شناسیِ شناختی»، آنیتا صالح بلوردی از «ارتباط شهر و هنر در پروژه های شهری، مطالعه موردی مرکز پمپیدو»، نوید پورمحمدرضا از «گفتاری درباب روایت و منظر شهر در مدیوم سینما»، و حمیدرضا شعیری و ساناز مجرد از «پرسه زنی: از روایت تا ضدروایت» خواهند گفت. دبیر نشست دوم این همایش علی عباسی خواهد بود.
پوستر همایش «روایت شهرها، شهر روایت ها»


منبع:

1401/03/25
07:31:27
5.0 / 5
218
تگهای خبر: پوستر , علم , فرهنگ , فرهنگستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز