روح الله سهرابی مطرح كرد؛

عنکبوت مقدس ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد

عنکبوت مقدس ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی عنوان نمود که عنکبوت مقدس هیچ ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به شایعه ساخت فیلم «عنکبوت مقدس» در ایران اظهار داشت: فیلم «عنکبوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور مبادرت به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.
روح الله سهرابی اضافه کرد: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیشتر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسؤلان وقت سینمایی روبرو شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسؤلان سینمایی کشور مبادرت به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی برگزیده خیلی قبل تر توسط آقای ابراهیم ایرج زاد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است.
وی افزود: آنچه با مبحث قاتل زنجیره ای در داخل کشور تولید شد فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی قبل در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچ گونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود «عنکبوت مقدس» ندارد.
سهرابی اظهار داشت: حتی، کارگردان فیلم «عنکبوت» نسبت به سو استفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلم نامه اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی ایرانی الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و به نظرم اکثریت علاقمندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.
وی اظهار نمود: آنچه در گذشته به کرات دیده ایم جهت گیری های کاملاً سیاسی و معنادار جشنواره ای مثل کن در برابر آثار فیلمسازان ایرانی بوده که به نظر می آید در این مورد اخیر هم اساساً آنچه برای جشنواره کن و سیاستگذاران آن مهم بوده نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب جهانی بوده و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده اند.
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با اشاره به اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیشتر از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است خاطرنشان کرد: تعجب می کنم چگونه برخی افراد که در میان آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می شوند این بخش بسیار پررنگ و کاملاً هدفمند این جشنواره به شدت سیاسی را نادیده گرفته و شیفته پوسته ظاهری آن می شوند.
وی در انتها اظهار داشت: آنچه در جشنواره کن اتفاق می افتد معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده میتوان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی برد. بعید می دانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس» فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره ای هیولایی و اهریمنی از مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود اساسا با عوامل ایرانی این فیلم شامل عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالاً به شکلی در تهیه و تولید آن نقشی داشته اند تصمیم گیری و برخورد خواهد نمود.

1401/03/10
10:05:55
5.0 / 5
227
تگهای خبر: تولید , جشنواره , فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز