فیلم كودك ۳۴ در آینه مهر ؛

سینمای کودک از بچه ها عقب مانده است

سینمای کودک از بچه ها عقب مانده است

به گزارش مجله سرگرمی مرضیه منصوری کارگردان فیلم یکی بود، یکی نبود بیان کرد که این فیلم روایتگر داستان شخصیت های قصه های مشهور است.



مرضیه منصوری کارگردان فیلم «یکی بود یکی نبود» که در سی و چهارمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم عنوان کرد: این فیلم یک اپیزود از یک مجموعه است که این مجموعه داستان های جدا از هم داشت ما یکی از اپیزودهای آنرا به جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان دادیم. «یکی بود یکی نبود» یک فیلم رئال_عروسکی است و روایتگر دنیای قصه هاست. درباره شهری است که شخصیت قصه های مختلف در آن زندگی می کنند. این شهر یک شخصیت منفی به نام «قصه خور» دارد که دوست ندارد قصه ها به خیر و خوشی تمام شود بلکه دوست دارد قصه ها را خراب کند و قصه خودش را بسازد. در این میان قهرمانان این فیلم خواهر و برادری به نام نوید و ندا هستند که با کمک چند عروسک دیگر که نگهبان قصه ها هستند تلاش می کنند قصه ها را به مسیر اصلی خود برگردانند.
وی اضافه کرد: همه قصه های این فیلم در ارتباط با ادبیات کلاسیک خودمان هستند؛ داستان هایی که عموماً برای بچه ها آشنا هستند مثل قصه زاغ و روباه و قالب پنیر. فیلم کاملاً متناسب با کودکان است و برای آنهاست.
این کارگردان توضیح داد: این روزها سینماگران نسبت به ساخت فیلم کودک رغبت کمی دارند، بخشی از این مورد ناشی از فراگیری بیماری کروناست، این در شرایطی است که فیلم کودک می تواند به چرخه اقتصاد سینما کمک نماید چون یک کودک به همراه خانواده اش به سینما می آید. از طرفی ما به خاطر داریم که در زمان کودکی خودمان، فیلمهای کودک بسیاری ساخته می شد که ما از تماشای آنها لذت می بردیم. اما همان فیلمها دیگر به درد بچه های امروزی نمی خورند. شاید باید ارگان ها و نهادها بودجه هایی به منظور ساخت فیلم کودک اختصاص بدهند اما متاسفانه هیچوقت فیلم کودک در اولویت نیست. جالب است کسانی که می خواهند تازه به سینما ورود پیدا کنند فکر می کنند ساخت فیلم کودک آسان تر است و کار خویش را با فیلم کودک آغاز می کنند در حالیکه چنین نیست.
منصوری مطرح کرد: ما بسیاری از بچه ها عقب هستیم. زمانی که ما بچه بودیم انگار سینماگران از ما عقب نبودند البته به قدری پیشرفت علم و تکنولوژی در سینما عجیب و غریب بوده که بخشی از این ماجرا طبیعی است اما به هر حال این عقب ماندگی از بچه ها به ما لطمه می زند. با این وجود به نظرم تلویزیون بهتر کار می کند ضمن این که به نظرم بیشتر فیلمها درباره بچه هاست همین مبحث سبب می شود کودکان ارتباط چندانی برقرار نمی کنند.
منصوری توضیح داد: فیلم کودک باید هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب باشد. همین مبحث اتفاقاً می تواند به فروش سینما کمک نماید.
این کارگردان در انتها ضمن اشاره به پخش فیلمهای روز جهان در پلت فرم ها اظهار داشت: این فیلمها بدون خرید حق رایت از پلت فرم ها به نمایش درمی آید و تنها پول اندکی به دوبله این آثار داده می شود همین مبحث امکان رقابت فیلمهای ایرانی و خارجی را از بین می برد چون به هر حال باید برای خرید انیمیشن های ایرانی پولی پرداخت گردد.

1400/07/21
10:37:04
5.0 / 5
605
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز