معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه ای است

انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه ای است

به گزارش مجله سرگرمی لرستان معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خویش را نشان داده است چون که رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.


محمد خدادی در کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای در انتخابات که با حضور اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار نمود: هر زمان که اخلاق انتخاب اول ما باشد باعث پیدایش قدرت می شود و خروجی آن موفقیت آمیز خواهد بود، هر چقدر زمان می گذرد احتیاج به اخلاق بیشتر می شود چونکه گسترش تکنولوژی باعث ثبت و ضبط کردن تصاویر و صداها می شود و باید انتشار اخبار در چارچوب اخلاق باشد.
وی اظهار داشت: رسانه بستر تولید اطلاعات است و و در ایجاد ارتباط نقش مهمی دارد همینطور قدرت، تولید و پردازش توسط رسانه در جامعه منتقل می شود.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نقش رسانه ایجاد ارتباط منجر به اثر در جامعه بین قشرهای مختلف است، بیان نمود: کارکرد رسانه در یک جامعه ایجاد ارتباط سازنده بین ارکان جامعه بوده که با تولید ارتباط به دنبال یک گفتمان واحد است.

کارکرد رسانه ها تبیینی است
خدادی ضمن اشاره به این که امروزه کارکرد رسانه ها تبیینی است و دیگر جنبه تبلیغاتی معنایی ندارد، بیان نمود: اطلاعات رسانه باید باورپذیر باشد و بتواند جامعه را قانع کند و رسانه ها باید اطلاعات را ساده سازی، دسته بندی، مصداق سازی همینطور مقایسه سازی کنند.
وی ضمن اشاره به این که میزان اثرگذاری رسانه نسبت مستقیم با اخلاق ندارد، اظهار داشت: خبرنگار باید اخلاق را در خودش نهادینه کند اگر اخلاق از رسانه گرفته شود بر ضد خودش تبدیل می شود، بی اخلاقی در رسانه باعث جعل خبر، کپی و پیست خبر به صورت غیرقانونی را به دنبال داشته که در بلندمدت ماهیت آن رسانه را از بین می برد.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: نخستین انتظار از رسانه دقت است، قدرت یک رسانه به انتشار اخبار صحیح بوده، خیلی از مواقع بی توجهی به تولید اطلاعات منجر به ظلم می شود و آنچه که حقیقت است را نشان نمی دهد.
خدادی افزود: رسانه ها باید سوژه یابی کنند و بخشی از جامعه را که دیده نمی گردد را نشان دهند، همینطور شناخت دغدغه ها و معرفی آن از دیگر وظایف رسانه ها می باشد.

رسانه بااخلاق مخاطب را حفظ می کند
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به این که رسانه با اخلاق مخاطب را حفظ می نماید، اظهار داشت: خبرنگار باید اخلاق مدار باشد همینطور نگاه منطبق به حقیقت را در دستور کار قرار دهد و آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خویش را نشان داده است چون که رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.
وی ضمن اشاره به این که رسانه ها باید در انتخابات از اسامی دوری کرده و با نگاه مرتفع ساختن مشکلات اطلاع رسانی کنند، اظهار داشت: باید آداب نقد را فرا گرفته چون که خروجی نقد باید اصلاح باشد همینطور رسانه ها باید در انتخابات تلاش کنند که حرکت رو به جلو داشته باشند تا دستاورد ها دیده شود.
خدادی با اشاره به اینکه رسانه ها باید در انتخابات پیش رو به دنبال محتواسازی باشند و برای انتخاب صحیح کوشیده تا جامعه ترغیب شود فرد اصلح را انتخاب کنند، ظهار کرد: در انتخابات، اخلاق انتخاب اول رسانه است امیدواریم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات باعث سرافرازی ایران اسلامی شویم.

اصحاب رسانه در مناسبت ها و رویدادهای ملی و مذهبی همواره پای کار بوده اند
در ادامه این کارگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: اصحاب رسانه استان همواره در مناسبت ها و رویدادهای ملی و مذهبی همواره پای کار بوده و نقش خویش را در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به خوبی ایفا کرده اند.
احمد حسین فتایی با تقدیر از معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت نگاه حمایتی وی از نشریات و رسانه های استان، اظهار داشت: ایجاد زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه که برگزیدن فرد اصلح را به دنبال دارد، یک وظیفه مهم برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است که در این مقطع باید به صورت ویژه مد نظر نشریات و رسانه های استان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برگزاری این کارگاه با محوریت " اخلاق حرفه ای" با همکاری معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع شکل گرفت و امیدواریم نتایج آنرا در انتخابات پیش رو به خوبی شاهد باشیم.





منبع:

1400/03/23
22:53:24
5.0 / 5
766
تگهای خبر: آزمون , تولید , رسانه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز