وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خلیج فارس غیرقابل انكارترین سند هویتی در جهان

خلیج فارس غیرقابل انكارترین سند هویتی در جهان

به گزارش مجله سرگرمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی روز خلیج فارس را تبریک گفت و اظهار نمود: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است؛ تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، متن پیام عباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به مناسبت روز مل خدج فارس به شرح زیر است:
«روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.
کرانه های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و داد و ستد تا عرصه های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.
در این میان وجه برجسته و باارزش تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه های دیرپای تمدنی را باشکوه تر و نمودهای تازه آنرا غنی تر به معرض نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.
روز ملی خلیج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابی و میمنت ایرانیان است و امسال پیشوازی این روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نیک باید گرفت، گزاره ها و رخدادهایی که همدلی و هم افزایی مردمی را پویاتر و فرهنگ عمومی را بالنده تر می کند.
به یاری خداوند بزرگ و تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان و دانشمندان ایرانی، روزهای خوش تندرستی و آرامش را در آینده ای نزدیک امیدواریم تا باردیگر گردهم آییم.»




منبع:

1400/02/22
10:00:15
5.0 / 5
711
تگهای خبر: فرهنگ , موسیقی , نمایش , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز