داریوش باباییان مطرح كرد؛

ارشاد نباید پروانه ساخت به سینماگران می داد

ارشاد نباید پروانه ساخت به سینماگران می داد

به گزارش مجله سرگرمی داریوش باباییان تهیه کننده سینما عنوان نمود که حدود صد فیلم در صف اکران مانده اند پس ارشاد نباید مجوز ساخت به سینماگران می داد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، داریوش بابائیان تهیه کننده سینما بامداد امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه بامداد گاهی «سلام تهران» درباره تغییر کاربری سینماها در اوضاع بعد از کرونا اظهار داشت: پردیس های سینمایی جای سالن های تکی را گرفته اند و در اوضاعی که کسب و کار سینماداران و سینماگران کم رنگ شده، سالن ها دیگر توانایی تنظیم دخل و خرج شان را ندارند و یکی یکی بسته می شوند.
وی اضافه کرد: وزارت ارشاد هم که باید حامی اصلی این قشر باشد، هیچ چاره ای برای آنها نمی اندیشد. همکاران ما برای حل این ماجرا به ستاد ملی کرونا رفتند تا جهت بازگشایی، سینماها را از گروه سه به گروه دو تغییر دهند، اما این چندان مؤثر واقع نشد؛ چون که استقبال مردم همچنان به علت وضع معیشت پر رنگ نیست.
بابائیان اظهار داشت: امروزه با وجود پلت فرم های اکران برخطِ فیلم، بعنوان نقطه مقابل سینما که فیلم و سریال های مختلف با هزینه اشتراک ماهانه کم به نمایش می گذارند، خانواده ها حتی اگر کرونا هم نباشد، اقبال چندانی به سینما نخواهند داشت. بخشی از فروش سینما در ۱۳۹۹ به خاطر بهره گیری از همین پلت فرم های برخط بوده است. بنابراین این وظیفه دولت می باشد که از سینماگران حمایت کند.
این تهیه کننده افزود: در اوج رونق سینما هم فقط پنج الی ده فیلم به سودآوری می رسید، بقیه فیلمها ضرر می کردند و تهیه کننده، دیگر فیلم نمی ساخت. در اوضاع فعلی کرونا حدود صد فیلم از ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ آماده بود، دولت باید از این فیلمها حمایت می کرد نه اینکه پروانه ساخت مجدد صادر کند.
داریوش بابائیان در پاسخ به این سؤال که تکلیف عوامل پشت صحنه چه می شود؟ پاسخ داد: برخی از این افراد در تولیدات نمایش خانگی فعالیت دارند؛ اما امنیت شغلی وجود ندارد و حمایتی هم از خانه سینما صورت نمی گیرد.
این تهیه کننده در انتها اظهار نمود: اگر دولت حمایت نکند، به خاطر وضعیت معیشتی بد مردم و وجود پلت فرم ها، ما توان مقابله نداریم و سرپا نمی مانیم.

1400/02/21
10:57:06
5.0 / 5
559
تگهای خبر: اجرا , تولید , فیلم , كسب و كار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز