در گزارش مجله سرگرمی مطرح شد؛

تولید تئاتر برای فضای مجازی یك لزوم است

تولید تئاتر برای فضای مجازی یك لزوم است

محمد قنبری که در تازه ترین فعالیت خود می خواهد نمایش یک آشنایی ساده را از راه پلت فرم های آنلاین پخش کند درباره لزوم های اجرا در فضای مجازی در شرایط این روزهای تئاتر گفت.



محمد قنبری کارگردان تئاتر که می خواهد بزودی نمایش «یک آشنایی ساده» نوشته والنتین کراسناگوروف با ترجمه ماندانا مجیدی را از راه پلت فرم های آنلاین پخش کند درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایش که تلفیق موسیقی و تئاتر است دومین تجربه من بعنوان کارگردان پس از نمایش «سهم زن» در فضای مجازی است که بزودی از راه پلت فرم های آنلاین پخش می شود.
وی افزود: «یک آشنایی ساده» قصه زن و مردی است که در رستوران یک هتل با هم آشنا می شوند و با ورود زن به زندگی خصوصی مرد کشمکشی اتفاق می افتد. این نمایش این روزها در مرحله دورخوانی و تمرین قرار دارد و بزودی به مرحله ضبط می رسد.
این کارگردان ضمن اشاره به اینکه گروه های نمایشی در این شرایط شدیداً نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند، بیان نمود: گروه های تئاتری برای ادامه مسیر، به انگیزه ای نیاز دارند که به نظرم یکی از این راه ها پشتیبانی از تولید تله تئاتر، تئاتر آنلاین و اجرای نمایش ها در پلت فرم های مختلف است. در شرایط این روزهای تئاتر تولید تئاتر برای فضای مجازی و پخش در پلت فرم ها یک لزوم بشمار می رود.
قنبری در ارتباط با انتخاب آثاری از کراسناگروف خاطرنشان کرد: کراسناگروف با وجود مرد بودن به دنیای زنان اشراف و تسلط کامل دارد. در نمایشنامه های وی به صورت کامل با ترس ها، تردیدها و دغدغه های زنان آشنا و با آنها همراه می شویم. آثار او زبانی روان و ساده دارند و از عمق مکالمات روزمره سرچشمه می گیرند. کراسناگروف همیشه به عمق هر موقعیتی که می نویسد رسوخ می کند و دیالوگ هایش را چنان واقعی پیش می برد که فکر می کنید احتمالاً خودش آنها را ننوشته، بلکه در جایی میکروفون کار گذاشته و مکالمات را ضبط کرده است. نمایشنامه های وی از اشراف دقیقش به روانشناسی بشریت حکایت می کنند و مرزهای جغرافیایی را درمی نوردد. «اتاق عروس» نمایش قبلی من در واقع کمدی با شانزده شخصیت زن بود که هنگام اجرا دوازده زن هم می توانستند نقش ها را ایفا کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: همه ما می دانیم که در عصر آهن و دود، آن چیزی که خیلی کم یافت می شود زمان و فرصت است. مردم ما هم به اندازه کافی دل مشغولی و فکر و خیال دارند و اگر ما بعنوان هنرمند بخواهیم داستان تکراری با شیوه و نگاهی تکراری به خوردشان بدهیم مطمئناً آنرا دوست نخواهند داشت و به قول معروف آنرا پس خواهند زد. بنابراین ما با شیوه و ترفند جدید داستان را با نگاهی متفاوت به آنها عرضه کردیم.
قنبری در انتها با عنایت به شرایط پیچیده ای که به واسطه ویروس کرونا بر تئاتر تحمیل شده است، اظهار داشت: پیشنهادم این است که سبک جدید زندگی مان را بپذیریم و از امکاناتش استفاده نماییم. طبیعتاً در این میان هر کس برای خود راهکاری را انتخاب می کند ولی مقاومت در مقابل آن کاری از پیش نمی برد. در اجرای تئاتر در پلت فرم ها هم اتفاق عجیبی نمی افتد، این کار برای گروه ما یک تجربه تازه بشمار می رود و فعلا در حال آزمون و خطا هستیم البته همه تلاشمان را می نماییم تا بهترین پلت فرم را انتخاب نماییم.
محمد قنبری پیش از این نمایش «سهم زن» را با بازی متین ستوده و سمیرا حسینی کارگردانی کرده است که بزودی از راه پلت فرم های آنلاین پخش می شود. «خانم گلاب»، «اتاق عروس»، «اتاق ورونیکا»، «جرم داریم تا جرم»، «سلام مایکل به زندان من خوش آمدی»، «هیدام» و … از دیگر آثار محمد قنبری است که پیش از این اجرا شده اند.


منبع:

1400/01/16
19:49:46
5.0 / 5
795
تگهای خبر: آزمون , اجرا , بازی , تئاتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز