شروع بوعلی شناسی مجازی

شروع بوعلی شناسی مجازی

همدان درس گفتارهایی درباره ابوعلی سینا روزهای چهارشنبه از ساعت 11 بامداد با حضور ابن سیناپژوهان و صاحب نظران حوزه فلسفه و حکمت اسلامی و طب سینوی، به صورت هفتگی و بوسیله فضای مجازی ارائه می شود.


رئیس روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا با بیان این مطلب اظهار نمود: درس گفتارهای هفتگی درباره بوعلی سینا از روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه ۹۹ به صورت مجازی شروع می شود و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
توکل دارائی با اشاره به اینکه با مساعدت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، مؤسسه شهر کتاب و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا درس گفتارهایی درباره آثار، اندیشه و مکتب سینوی برگزار می کنند، اضافه کرد: بر خلاف شهرت ملی و جهانی ابوعلی سینای بزرگ که از مفاخر سرشناس و بین المللی ایران زمین است، خیلی از آثارش تصحیح نشده و به زبان اصلی عربی و یا نسخه های خطی است. هر چند در سالهای گذشته با مساعدت وزارت ارشاد و نیز مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران کار تصحیح انتقادی آثار پزشکی و فلسفی شیخ الرئیس شروع شده اما به سبب زمان بر بودن امر تحقیق و پژوهش دراین زمینه خصوصاً کمبود اعتبار لازم برای پژوهش و انتشار، کار تصحیح انتقادی آثار به کُندی پیش می رود.
وی افزود: با این وجود حکمت سینوی و طب ایرانی- سینوی در خیلی از مراکز دانشگاهی و علمی کشور همچنان سرزنده و بالنده است و جویندگان دانایی، همچنان از خوان دانش و میراث ابن سینا بهره مند می شوند و معرفی و نقد و بررسی آراء حکیم هزاره ها همچنان پررونق است.
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل بیناد بوعلی سینا با دعوت از علاقمندان برای پیگیری مباحث علمی مطرح شده در درس گفتارهای بوعلی سینا اشاره کرد: در سالهای اخیر به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دو دوره جایزه ابن سیناپژوهی به افتخار دیمیتری گوتاس ابن سیناپژوه نامدار اهداء می شود و در زمینه نشر آثار در رابطه با حکمت و طب سینوی و معرفی میراث شیخ الرئیس نیز این معاونت مساعدت های مالی انجام داده است.
وی با تقدیر از کارنامه فرهنگی شهر کتاب در زمینه معرفی میراث بزرگان تمدن ایرانی- اسلامی مطرح کرد: مرکز فرهنگی شهر کتاب که در سالهای اخیر کارهای شایسته ای در ترویج علم و فرهنگ و کتابخوانی انجام داده و پایگاهی برای بحث و نقد آثار اندیشمندان قدیم و جدید شده، در امتداد انجام کارهای پیشین خود، اجرای درس گفتارهایی درباره بوعی سینا را در دستور کار هفتگی خود قرار داده که امری مبارک و قابل تحسین برای معرفی هر چه بیشتر میراث ماندگار شیخ الرئیس است.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا، دارائی در آخر اظهار داشت: در اولین نشست درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر حسین معصومی همدانی و دکتر محمدجواد اسماعیلی به صورت مجازی به بحث و بررسی درباره آثار ابن سینا می پردازند و علاقمندان برای بهره مندی از درس گفتار می توانند هر هفته از ساعت ۱۱ بامداد بوسیله اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به آدرس ketabfarhang و تلگرام این مرکز به آدرس bookcitycc پیگیر این رویداد فرهنگی باشند.





1399/11/09
16:07:59
0.0 / 5
657
تگهای خبر: اجرا , علم , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز