راهكارهای یك پژوهشگر دینی برای جلوگیری از فیلتر شدن اینستاگرام

راهكارهای یك پژوهشگر دینی برای جلوگیری از فیلتر شدن اینستاگرام

مجله سرگرمی: شاید یکی از جنجالی ترین لایوهای اینستاگرامی چند سال قبل تا امروز را بتوان گفت وگوی زنده ی یک خانم بلاگر اینستاگرامی در خارج از کشور با نوجوان 14 ساله ای دانست که صحبت هایشان حول مسائل جنسی می چرخد و با دست به دست شدنِ آن ویدیو، واکنش های زیادی از دیدگاه های مختلف مطرح شدند؛ ازجمله فیلترینگ اینستاگرام.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در یک جلسه از سلسله نشست های «نقد و اندیشه» با موضوع فضای مجازی، سواد رسانه ای و ارتباطات اجتماعی که در وزارت ارتباطات برگزار شد، حجت الاسلام سید محمد حسین حسینی - پژوهشگر دینی - نگاه متفاوتی نسبت به این نوع رفتار و درخواست های پس از انتشار آن ویدئو در فضازی مجازی داشت، که به سبب متفاوت بودن این نگاه قسمتی از صحبت های وی در آن نشست به صورت خلاصه منتشر می شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه یک نفر در مقطعی از زندگی خود حوصله ی یادگیری تلگرام را دارد و آن کار را خوبی انجام می دهد تا بتواند با تولید محتوا درآمد داشته باشد، حتی برای این کار با خرید دوربین یا تلفن همراه چند میلیونی، موضوع خودرا یک ساعت ضبط می کند تا از آن پنج دقیقه درست در بیاورد، می گوید: حالا تصور نماییم پس از این همه تلاش ناگهان می بیند که آن نرم افزار فیلتر می شود، در صورتیکه در وضعیت کنونی حتی فعالیت اصلی بیشتر افراد در اینستاگرام است.
او فیلتر اینستاگرام را یک فاجعه به مفهوم واقعی کلمه می داند و ادامه می دهد: فاجعه یعنی تعطیل شدن تعداد زیادی کسب وکار در دوره ی شیوع ویروس کرونا و زمانی که حتی سوپر مارکت هم آدرس صفحه رسمی خود در اینستاگرام را پخش کرده تا مردم خرید خودرا اینترنتی انجام دهند، اما ان فیلتر شود.
وی با تاکید بر این که اگر افراد امروز دغدغه فرهنگ، مسائل جنسی و اخلاقی جامعه را دارند، نخست باید بازار کار را درست کرد، بیان می کند: اگر این درست شود، آن قدر بیکار نمی شوند که در خانه به دنبال سلبریتی های اینستاگرامی مانند تللو، پویان مختاری، مهراد جم یا دنیا جهانبخت باشند.
او با اشاره به خدشه به اعتماد بین مردم، این پرسش را مطرح می کند که چه کسی به فکر اعتماد مردم است و با طرح این پرسش که چرا این امروز بعنوان یک دغدغه مطرح نیست، ادامه می دهد: یکی از پنج نیاز اساسی انسان ها «تفریح» است، هر چند بعضی از افراد معتقدند هیچ تفریحی مانند تفریح ِ جنسی نیست.
این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه ما همیشه فکر می نماییم که چطور با چهارچوب های اخلاقی، فان را به کلیپ ها وارد نماییم تا مخاطب با آنها ارتباط بگیرد و برایش اعتماد سازی شود و بیان می کند: در مواقعی منِ نوعی از شخصیت خودم افشاگری می کنم که قبلا با چه مشکلی مواجه بوده ام و الان آنرا مرتفع کرده ام یا هنوز با فلان مشکل مواجه هستم.
حسینی با تاکید بر این که تمام توان و تلاش خودرا می نماییم تا محتواهای علمی، آموزشی و خوب را از خشکی درآوریم و به آنها جلوه دهیم، ادامه می دهد: مسئولان اگر فقط مقداری مردم را به سمت پشتیبانی از افرادی که تلاش خودرا دراین زمینه زیاد کرده اند، سوق دهند، اعتمادسازی هم بیشتر می شود. حتی اگر دو دقیقه تریبون خودرا به ما بدهند ما نیز این را می گوییم.
او با اشاره به اینکه کودکان کار فقط در چهارراه ها نیستند، اضافه می کند: حالا کودک کار در اینستاگرام هم هست، خانواده یک کودک با نشان دادن صورت یا حرکتِ گونه های کودک فالور برای صفحه خود جذب می کنند، هیچگاه فکر نمی کنند آن کودک نیز حق و حقوق انسانی دارد، من کسی را در این صفحات دیده ام که پیراهن بچه را گرفته و ان را تاب می داد که هر لحظه امکان پاره شدن لباس او بود و در آن شرایط کودک لطمه جدی می دید، اما فرد حاضر است با انجام این کار و ناسزا شنیدن از مردم، تعداد فالورهایش را بالا ببرد و در نهایت از این راه درآمد جذب نماید.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد راهکاری که مردم بتوانند از راه درست درآمدزایی کنند، ادامه می دهد: باید از این فضا استفاده کرد، نمی توان ان را طرد کرد یا کنار گذاشت، باید تولید محتوا کرد و از کسی که به خوبی در این راه می رود باید حمایت اجتماعی کرد و تا حد توان به آن کمک کرد.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اگر بتوان عرصه های دیگر زندگی مردم را به خصوص در زمینه ی اقتصادی تقویت کرد، ادامه می دهد: ما نیز می توانیم حتی با برگزاری دوره های عزت نفس و ترک پورنوگرافی و ازدواج درمانی اثر خوبی روی آنها داشته باشیم و معایب اینستاگرام و فضای مجازی را برطرف نماییم، به آن شرط که آنها نیز کار خودرا به خوبی انجام داده باشند.






منبع:

1399/10/19
12:52:48
0.0 / 5
641
تگهای خبر: بازار , تولید , رسانه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز