برهانی مرند:

نبود نمایشنامه قوی مصیبت و چالش بزرگ تئاتر كشور است

نبود نمایشنامه قوی مصیبت و چالش بزرگ تئاتر كشور است

نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه نبود نمایشنامه قوی مصیبت و چالش بزرگ تئاتر کشور است، اظهار داشت: هیچ گاه نمی توانیم با یک نمایشنامه ضعیف یک اثر قوی خلق نماییم.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، نادر برهانی مرند شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ضمن اشاره به تلخی ها و سختی هایی که کرونا برای همه مردم ایران بخصوص اهالی تئاتر به همراه داشت، اظهار نمود: برگزاری این جشنواره با وجود چنین شرایطی که همه ما از آن اطلاع داریم و مخالفت هایی که انجام شده بود جای قدردانی و تقدیر دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیار خرسندم که با این شرایط و با وجود مضایقی که وجود داشته چراغ کم فروع تئاتر را روشن نگه داشتند، اظهار داشت: در سایه این همت ها این فصل تلخ هم می گذرد.
برهانی مرند با اشاره به اینکه همیشه معتقد بوده ام داوری مطلقاً امری نسبی است زیبنده هنر نیست که داوری شود، اضافه کرد: اما همه این امر را پذیرفته ایم باید نیمه پر لیوان را ببینیم با وجود همه سختی ها تلاش می نماییم تا این چراغ را روشن نگهداریم.
نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به نمایشنامه نویسی بعنوان رکن اصلی تئاتر است، خاطرنشان کرد: نبود نمایشنامه قوی و قابل اتکا برای اجرای یک نمایش و تئاتر با کیفیت از گذشته تا به امروز بارها تکرار شده است اما همچنان این صدمه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه همه سال در جشنواره ها تئاتر شاهد وجود این نقصان بزرگ هستیم، اظهار داشت: باید بر این مشکل بزرگ غلبه نماییم هنوز نمایشنامه نویسی چالش بزرگ تئاتر است خیلی از مشکلات از همین کمبود نشأت می گیرد نمی توانیم از یک نمایشنامه ضعیف تئاتر قوی خلق نماییم امیدواریم در سایه توجهات مسؤلان و با همت خود هنرمندان این چالش رفع گردد و از این مصیبت رها شویم.
برهانی مرند ضمن اشاره به اینکه امروز که می توانیم به منابع فراوانی در حوزه نمایشنامه نویسی دست یابیم، اظهار نمود: کارگران بزرگ باید نمایشنامه خوان قوی باشد تا بتوانید نمایشنامه قوی را تشخیص داده شود.

1399/09/28
12:39:25
5.0 / 5
758
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز