كارگردان نمایش با مهر مطرح كرد؛

روزهای قبل از جنایت به رادیو رسید

روزهای قبل از جنایت به رادیو رسید

سریال رادیویی روزهای قبل از جنایت به نویسندگی و كارگردانی صادق وفایی در ایام هفته آینده از رادیو نمایش پخش می شود.



صادق وفایی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نمایش جدید خود اظهار داشت: سریال رادیویی «روزهای قبل از جنایت» کار جدید گروه نمایشی مانا است که در هفته پیش رو در چارچوب برنامه «پرده اول» از رادیو نمایش پخش می شود.
وی اضافه کرد: متن این کار اقتباسی جدید از نمایشنامه «مکبث» ویلیام شکسپیر و در واقع، دربرگیرنده فرازهایی است که در قصه مکبث شکسپیر نیامده اند. این فرازها را درباره دغدغه چندساله ام درباره مساله وسوسه های شیطانی نوشتم که منجر به گناه و جنایت می شوند. در قصه «روزهای قبل از جنایت» آن سه خواهر ساحر که یکی از وجوه تراژدی یعنی تقدیرگرایی را القا می کنند، حضور چندان پررنگی ندارند و فقط چند مرتبه نامشان برده می شود اما حضور و سهم اصلی برای ابلیس و وسوسه هایش است.
این بازیگر تئاتر در ادامه اظهار داشت: در نمایشنامه شکسپیر، صحنه کشتن پادشاه را نداریم. یعنی مکبث بعد از دیدن خنجر خیالی می رود و کار را به سرانجام می رساند. یکی از صحنه هایی که در نمایشنامه ام دیده ام، ورود مکبث به اتاق خواب پادشاه و گفتگویش با او قبل از ارتکاب جنایت است. همین طور همه گفتگوها و صحنه هایی که مکبث با ابلیس دارد، زاده ذهن خودم هستند و در نمایشنامه اصلی مکبث نیامده اند.
وی درباره فضای این نمایش اظهار نمود: در مجموع، مکبث در این سریال رادیویی، بطور مرتب با شیطان و وسوسه هایش درگیر است که هر دفعه گناه کشتن پادشاه را با توجیه های مختلفی پیش روی او آراسته می کند. اما نکته مهم درباره همین گفتگوها و وسوسه هاست که در فضایی سیال رخ می دهند.
وفایی اظهار داشت: بازیگرانی که در این نمایش کمکم کردند، از اعضای گروه و همین طور چند تن بازیگر میهمان بودند. محسن اکبری، شقایق فتحی، سایه کبیری، بهمن وخشور و جلال محبی دوستانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. صدابرداری کار نیز به عهده جعفر جودتی بود و محمد اسماعیل پور هم تهیه کنندگی کار را به عهده داشت. بعد از سریال «فرشتگان خرمشهر»، این دومین سریالی است که برای برنامه «پرده اول» رادیو نمایش می سازیم.
وی در آخر اظهار داشت: راوی اصلی قصه «روزهای قبل از جنایت» ابلیس است و مقرر است به مخاطب خود بگوید که مکبث را چگونه فریب داد و اصطلاحاً از راه به در کرد.
سریال رادیویی «روزهای قبل از جنایت» از ۳ آبان، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ از رادیو نمایش پخش می شود.

1399/08/03
11:30:39
5.0 / 5
1371
تگهای خبر: بازی , تئاتر , رادیو , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز