جشنواره هنرهای تجسمی جوانان آنلاین داوری می شود

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان آنلاین داوری می شود

مجله سرگرمی: بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دبیری رضوان صادق زاده در تهران و به روشی متفاوت انجام خواهد شد.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از واحد ارتباطات و رسانه جشنواره، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان طی سه دوره اخیر در شهرهای ایلام، تبریز و کرمان برگزار شده است. امسال بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دبیری رضوان صادق زاده (نقاش و استاد دانشگاه) در تهران و به روشی متفاوت انجام خواهد شد.
صادق زاده در این زمینه توضیح داد: برای دوره بیست و هفتم هم مانند دوره های پیشین جلساتی را با اعضای شورای سیاستگذاری (الهه پنجه باشی، نرگس حریریان، سید امیر سقراطی و جمال عرب زاده) برگزار کردیم و قرار شد فراخوان را مانند هر سال آماده و منتشر نماییم اما همه روی این مساله اتفاق نظر داشتند که باتوجه به انتشار ویروس کرونا، مشخص نیست بشود جشنواره را مانند هر سال برگزار کرد یا نه.
وی اضافه کرد: از طرفی، هر سال پیشنهادی مطرح بود در خصوص این که چرا جشنواره در تهران برگزار نمی شود؟ بدین سبب فکر کردیم امسال فرصت خوبی است که هم از خطرات کرونا دوری نماییم و هم میزبانی را پس از سال ها به تهران آوریم. البته همان زمان هم پیش بینی می شد که کرونا کوتاه نمی آید، بدین سبب برگزاری جشنواره به روشی متفاوت هم مطرح بود. مثلاً پیشنهاد شد در سه هفته مختلف، هر هفته هنرجویان فقط سه رشته به تهران بیایند تا شاهد تجمع کمتری در جشنواره باشیم.
صادق زاده اظهار داشت: بدون شک مهم ترین هدف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، گردهم آمدن هنرجویان جوان و استفاده از تجربیات یکدیگر و آموختن از استادها است، اما باتوجه به انتشار ویروس کرونا، مجازی شدن جشنواره یکی از معدود راهکارهای برگزاری آن است. از آنجائیکه یکی از اهداف اصلی جشنواره جوانان کشف استعدادهاست، از همین طریق مجازی نیز این امر صورت می گیرد.
دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره شیوه برگزاری این دوره از جشنواره به صورت مجازی اظهار داشت: دریافت آثار اولیه طی سال های قبل به صورت آنلاین بود که امسال هم این روند ادامه خواهد داشت. منتها بعد از انتخاب هنرجویان منتخب، آنها در جشنواره حضور فیزیکی ندارند و به صورت آنلاین با اساتید کارگاه ها در ارتباط خواهند بود. استادان موضوعی به شرکت کننده ها خواهند داد و سه روز به صورت مجازی آنها را راهنمایی می کنند و خروجی را از آنها تحویل می گیرند و داوری از روی این خروجی ها و به صورت آنلاین خواهد بود.
وی درباره دیگر تفاوت های این دوره جشنواره با دوره های پیشین اظهار داشت: امسال به راه یافتگان جشنواره ورودی پرداخت نمی نماییم، اما هزینه مواد اولیه برای خلق اثر به حساب ایشان واریز خواهد شد و تلاش خواهیم کرد میزان جوایز را افزایش دهم.
صادق زاده در پاسخ به این پرسش که باتوجه به غیرحضوری بودن جشنواره، آیا تعداد پذیرفته شدگان افزایش خواهد داشت، اظهار داشت: طبق روال سال های قبل عمل می شود و در هر رشته حداکثر ۲۵ نفر را پذیرا خواهیم بود. نقاشی و عکاسی رشته های پرطرفدار هستند اما در رشته های خاص تر مانند نگارگری و خوشنویسی، معمولاً بین ۸ تا ۱۵ نفر انتخاب می شوند.
بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بمنظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقا توان تخصصی آنها، با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور ۲۳ تا ۲۸ شهریور در تهران انجام خواهد شد.


منبع:

1399/05/16
23:08:29
5.0 / 5
1802
تگهای خبر: تخصص , جشنواره , رسانه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز