برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها با تاییدیه ارشاد

برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها با تاییدیه ارشاد

به گزارش مجله سرگرمی مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام نمود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها در قالب قوانین و مقررات جاری كشور و با ستاندن تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ایسنا، در متن این بیانیه که از طرف مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شده، آمده است:
1- باتوجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دستگاه ها و موسسات در فضای مجازی را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می نماییم.
2- اصول و ضوابط محتوایی تولید و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری تابع همان مقررات جاری تولید محصولات فرهنگی است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی تواند ناقض آن مقررات باشد.
3- برگزاری پویش ها، جشنواره ها و سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در فضای مجازی هم بدون هماهنگی این وزارتخانه غیرمجاز می باشد.
4- دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری بوسیله رسانه های برخط نیز نهایی شده و به زودی ابلاغ خواهد گردید.
5- با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هر گونه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای در بسترهای دیجیتال باید با هماهنگی بخش های مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، با نظر تخصصی بخش های مربوطه، شامل؛ معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری، سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و بنیاد بازی های کامپیوتری، مرجع صدور مجوز عرضه آثار فرهنگی و هنری در بسترهای دیجیتال خواهد بود.
6- تصمیم گیری در مورد نمایشگاه مجازی کتاب با شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر گونه نمایشگاه یا بستر عرضه کتاب بعنوان «نمایشگاه مجازی کتاب تهران»، خارج از این پروسه فاقد اعتبار است.




منبع:

1399/03/10
12:27:40
5.0 / 5
2251
تگهای خبر: تخصص , تولید , جشنواره , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز