یادداشت مهمان؛

روز جهانی هنر و مبارزه جهانی با ویروس كرونا

روز جهانی هنر و مبارزه جهانی با ویروس كرونا

به گزارش مجله سرگرمی فریدون فربود اعتقاد دارد در این مبارزه جهانی برای مقابله با ویروس كرونا بیشتر از هر زمان اهمیت و جایگاه هنر و هنرمند بر آنها كه منكر تأثیرگذاری هنر و هنرمندان بودند، مشخص شده است.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، روز ۱۵ آوریل مصادف با ۲۶ فروردین بعنوان «روز جهانی هنر» نامیده شده است. به همین مناسبت فریدون فربود هنرمند و دبیر جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» یادداشتی در مورد این روز در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده كه متن آنرا در ادامه می خوانید.
«به بهانه روز جهانی هنر
۱۵ آوریل مصادف با ۲۶ فروردین روز جهانی هنر است.
هنر بخش مهمی از تجربه بشری است و استفاده از توانایی و تخیل در خلق آثاری كه می توان آنها را با دیگران به اشتراك گذاشت و هنرمند كسی است كه روح خود را در یكی از قالب های هنری دمیده و تلاش می كند با مضامینی مختلف روایت هایش را در گونه ای از هنر به شهروندان ارائه نماید.
امروزه رسالت یك هنرمند دیدن و به تصویر كشیدن حقایق جامعه است، واقعیت هایی كه به چشم افراد عادی قابل درك و یا بی اهمیت است و در جامعه جهانی هنرمند معاصر مبارزی است برای كاستن از درد و رنج انسان ها و تسكین آلام بشری كه در تكاپو برای خلق سوال و یا یافتن پاسخ به پرسش هایی در زمینه چیستی ها و چرایی های زندگی، تلاش می كند و از مسیر هنر در ایجاد زیبایی و نشاط روحی به انسان سرگشته در كسالت های روحی و روانی و اسیر در چنگال بلایی عالم گیر و ویروسی جدید مدد رسان خواهد بود.
در این هجوم تصاویر آخرالزمانی از جهان كه با احساساتی از مرگ، زندگی، انسانیت، خشم، نوع دوستی و … آمیخته شده، خواندن كتابی ناب، نگاه به مجسمه ای خیره به ابدیت، تماشای آنلاین نقاشی ای اكسپرسیو، دیدن فیلمی از قرن هجدهم و یا حتی شنیدن صدای حزن آلود یك ملودی و یا بسیاری آثار دیگر، همه و همه تحمل دردها و مشقات زندگی در این دوران را بر ما راحت تر كرده است و در این مبارزه جهانی برای مقابله با ویروس كرونا بیشتر از هر زمان اهمیت و جایگاه هنر و هنرمند را بر آنها كه منكر تأثیرگذاری هنر و هنرمندان بودند مشخص كرده است. پس شاید زمان آن رسیده باشد كه به صورت شایسته به هنر و هنرمندان كه روزی های جهانی (۱۵ آوریل و ۲۵ اكتبر) برای آنها ثبت شده است، احترام گذاشت و هنر را پاسداشت و روز هنر را تبریك گفت.
روز جهانی هنر بر همه هنرمندان مبارك»

1399/01/26
20:06:25
5.0 / 5
2880
تگهای خبر: جشنواره , زندگی , زیبایی , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز