كوروش نریمانی :

عطشم برای اجرای تئاتر بیش از پیش است

عطشم برای اجرای تئاتر بیش از پیش است

مجله سرگرمی: كوروش نریمانی معتقد می باشد شرایط پیش آمده به سبب شیوع ویروس كرونا تلنگری برای همه بود تا بدانند از فرصت های زندگی خود به درستی استفاده كنند.



كوروش نریمانی نمایشنامه نویس و كارگردان تئاتر درباره كارهای خود در ایام قرنطینه خانگی برای جلوگیری از گسترش انتشار ویروس كرونا، به خبرنگار مهر اظهار داشت: یك نمایشنامه از قبل داشتم كه این روزها فرصت خوبی بود تا آنرا به صورت كامل بازنویسی كنم. این اثر كه هنوز نامی قطعی برای آن انتخاب نكرده ام، نمایشنامه كمدی با همان حال و هوای فانتزی كارهای قبلی ام است.
وی تصریح كرد: پیش از شروع ماجرای كرونا هم صحبتی با سعید ابوطالب داشتیم و طرح سریالی برای شبكه نمایش خانگی را قطعی كردیم و قرار بود فیلمنامه مجموعه مدنظر را بنویسم كه فعلا به خاطر وضع موجود، این كار متوقف شده است.
نریمانی با اشاره به همكاری خود در برگزاری كارگاه «نمایش كمدی» در پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» در حوزه هنری، اضافه كرد: با برگزاری این كارگاه نمایشنامه نویسی، چند اثر تولید شد كه به كوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه و ایوب آقاخانی مدیر پروژه چهارفصل پیشنهاد دادم یكی از آثار را به همراه بچه های كارگاه «كمدی خلاق» كه خودم برگزار كرده بودم، كار نماییم و با حمایت حوزه هنری روی صحنه برود كه به سبب وضعیت پیش آمده توسط ویروس كرونا، این كار هم متوقف شده است.
این نمایشنامه نویس و كارگردان شناخته شده تئاتر ایران با اعلان اینكه حدود ۳ سال درگیر كارهای آموزشی در زمینه تئاتر بوده، اظهار نمود: خیلی دوست دارم امسال از كارهای قبلی و همین طور جدید خودم، آثاری را روی صحنه ببرم و صحبت هایی با بازیگران كارها نیز داشتم ولی فعلا شرایط بسامانی بخصوص برای تئاتر و سینما نیست. امیدوارم این قضیه به زودی حل شود.
كارگردان نمایش های «شب های آوینیون» و «والس مرده شوران» تعطیلی پیش آمده و قرنطینه خانگی را فرصت مناسبی برای رسیدگی به ایده های قبلی خود و سر و سامان دادن به آنها و همین طور پرداختن به ایده های ذهنی جدید خود دانست.
نریمانی تاكید كرد: با این وضعیت عطشم برای كارگردان بسیار زیاد شده است برای اینكه شرایط شیوع ویروس كرونا نشان داد كه باید از فرصت های خودمان به بهترین شكل ممكن استفاده نمائیم. این اتفاق تلنگری برای همه ما بود. امیدوارم پس از حل شدن مشكل انتشار ویروس كرونا، بچه های تئاتری با انرژی مضاعفی كار خودرا از سر بگیرند.
این هنرمند با سابقه تئاتر در بخش پایانی سخنان خود اشاره كرد: امیدوارم شرایط پیش آمده كمك نماید تا با شروع به كار مجدد تئاتر، آثاری كه اصالت تئاتری دارند روی صحنه بروند و نمایش های صرفا تجاری و همین طور تهیه كنندگانی كه تئاتری نبودند كمی عقب نشینی كنند و راه برای فعالیت گروه های خوب تئاتری باز شود تا با آثار خود كه هم تماشاگر پسند هستند و هم كیفیت قابل قبول تئاتری دارند، تماشاگر را بار دیگر با تئاتر آشتی دهند.


منبع:

1399/01/16
17:16:39
5.0 / 5
2950
تگهای خبر: اجرا , تئاتر , تولید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز