عیدانه هنرمندان تئاتر در خانه-۱؛

روایت بهروز غریب پور از نوروز و كرونا

روایت بهروز غریب پور از نوروز و كرونا

به گزارش مجله سرگرمی بهروز غریب پور چهره شناخته شده تئاتر ایران ضمن امیدواری برای پشت سرگذاشتن بحران ویروس كرونا، تاكید دارد كه این بحران نتایج خوبی هم داشته كه همچون آن احساس جای خالی تئاتر در جامعه است.


دریافت 51 MB
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، سال ۹۸ با تمام فراز و فرودهای خود و بخصوص آغاز بحران ویروس كرونا در ایران و جهان به پایان رسید و مردم ایران وارد سال ۹۹ هجری شمسی شدند به امید اینكه روزها و سالی پر بركت پیش روی همگان باشد. جامعه تئاتر هم همچون اقشار كشور هستند كه با وجود تعطیلی و ایام سختی كه در سال ۹۸ تجربه كردند، با امید به روزهایی همراه با سلامتی و رونق زندگی اجتماعی سال جدید را شروع كرده اند.
همزمان با تجربه خانه نشینی الزامی در نوروز ۹۹ خبرگزاری مهر در فراخوانی از هنرمندان تئاتر خواست در ویدئوهایی كوتاه برای این روزها پیشنهادات فرهنگی مطرح كنند؛ پیشنهاداتی شامل دیدن فیلم، فیلم-تئاتر، خواندن كتاب ها و نمایشنامه های مختلف و كارها و برنامه هایی كه سبب می شود این روزها به بطالت نگذرد و مردم از خانه ماندن لذت ببرند.
بهروز غریب پور مدرس و كارگردان شناخته شده و باسابقه تئاتر ایران در آستانه سال نو و در ویدئویی اختصاصی برای بخش «هنر» خبرگزاری مهر درباره شرایطی جامعه ایران و خانواده تئاتر به علت شیوع كرونا تجربه كرده و عملكرد و نگاهی كه باید در سال جدید داشته باشد، اظهار داشت: من ۱۱ سالم بود كه روز جهانی تئاتر نامگذاری شد و هیچ وقت در سال هایی كه سپری شد چنین اتفاقی رخ نداده كه روز جهانی تئاتر مصادف با تعطیلی تئاتر در جهان باشد.
وی تاكید كرد: امكان دارد بحرانی كه این روزها از سر می گذرانیم نتایج خوبی هم داشته باشد همچون آن احساس جای خالی تئاتر در جامعه است كه باید این احساس خلاء را به فال نیك بگیریم. اگر در جامعه كتاب و روزنامه چاپ نشود، یا مردم به پارك نروند و رفت و آمد نداشته باشند و نگران این امور باشند، نشان دهنده احساس اهمیت شان است.
سرپرست گروه تئاتر «آران» در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: در این شرایط چاره گریه كردن و ماتم گرفتن نیست. به رغم همه دردی كه دارم و بحرانی كه بر جهان مستولی شده، گریه نمی كنم و به آینده فكر می كنم و امیدوار هستم كه باردیگر تماشاخانه های تئاتر باز شوند، بازیگران و عروسك ها روی صحنه بروند و تماشاگران در سالن به تماشای آثار بنشینند.
غریب پور همینطور پیشنهادهایی به مخاطبان و علاقه مندان تئاتر برای گذران قرنطینه نوروزی عرضه داد كه این پیشنهادها و متن كامل سخنان این هنرمند مطرح تئاتر ایران را می توانید همزمان با نخستین روز سال ۹۹ در ضمیمه این خبر مشاهده كنید.

1399/01/01
22:07:59
5.0 / 5
3366
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز